پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267596 تاریخ : 1395/12/14-10:13:21
,5,17,
افزایش تولید و رشد قیمت ها، درآمد نفتی ایران را روزانه 28 میلیون دلار افزایش داد

یک مسئول در وزارت نفت:

افزایش تولید و رشد قیمت ها، درآمد نفتی ایران را روزانه 28 میلیون دلار افزایش داد

سرپرست اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت گفت: اجرایی شدن برجام و گشایش های حاصله آن، برنامه های استکبار جهانی را خنثی کرد و اکنون با افزایش 10 دلاری قیمت ها شاهد اضافه درآمد روزانه 28 میلیون دلاری برای کشور هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، بهروز بیک علی زاده امروز شنبهدر سلسله نشست های تخصصی اقتصادمقاومتی و برجام در محل مرکز مطالعات وزارت امور خارجه افزود: قیمت نفت از بیش از 110 دلار در اواسط سال 2014 به کمتر از 40 دلار در سال 2016 تنزل کرد که عامل اصلی آن افزایش تولید در این سال ها بود.

به گفته این مقام مسئول، با اعمال تحریم ها سهم ایران در بازار نفت از 2.7 میلیون بشکه در روز به کمتر از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت، اما در مقابل تولید عراق در همین سال ها از سه میلیون بشکه در روز به چهار میلیون بشکه در روز و تولید نفت عربستان به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسید.
وی تصریح کرد: دلیل اصلی افزایش ظرفیت تولید از سوی عربستان، پایین آوردن قیمت نفت به منظور اعمال فشار بر ایران و در نتیجه پا پس کشیدن ایران در مذاکرات برجام بود.
بیک علی زاده ادامه داد: این اقدام عربستان کاهش 300 هزار میلیارد دلاری ذخایر ارزی و افزایش بدهی های این کشور را به دنبال داشت و در کنار آن افزایش خریدهای نظامی، بدهی سعودی ها را تشدید کرد.
وی گفت: با اجرایی شدن برجام، تولید نفت ایران به تدریج افزایش یافت تا به سطح 3.2 میلیون بشکه در روز رسید و پس از آن بود که بحث فریز نفتی مطرح شد اما ایران با پافشاری بر مواضع خود بتدریج تولید خود را افزایش داد تا به سطح سه میلیون و 975 میلیون بشکه در روز و بیشترین تولید کشور از سال 1997 تاکنون رسید.
وی خاطرنشان کرد: مراجعه به تارنمای اطلاع رسانی اوپک بیانگر کاهش تولید همه کشورهای عضو در ماه اکتبر گذشته است، اما جمهوری اسلامی ایران به میزان 90 هزار بشکه در روز افزایش داشته و توانسته پیش از آنچه تصور می شد به سطح ذخیره سازی های مدنظر دست یابد.
سرپرست اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت ادامه دهد: این در حالی بود که در زمان تحریم ها سطح صادرات نفتی کشور به کمتر از یک میلیون بشکه در روز تنزل یافته بود و بنا بود از این میزان نیز کمتر شود و حتی اجرای برنامه نفت در برابر غذا و دارو همانند آنچه برای عراق در سال های گذشته اعمال شده بود را پیش بینی کرده بودند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران