پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351746 تاریخ : 1397/04/12-11:56:20
,5,4,
افزایش تولید عربستان مجموع عرضه نفت اوپک را بالا برد

افزایش تولید عربستان مجموع عرضه نفت اوپک را بالا برد

نظرسنجی از فعالان بازار نفت نشان داد در پی افزایش تولید نفت عربستان، مجموع عرضه نفت اوپک در ماه ژوئن امسال افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، نظرسنجی این خبرگزاری دیروز (دوشنبه، 11 تیرماه) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه گذشته میلادی افزایش یافته و رشد تولید عربستان، بیشترین تأثیر را در این مسئله داشته است.

بر اساس نظرسنجی یاد شده، اوپک در ماه ژوئن امسال روزانه 32 میلیون و 320 هزار بشکه نفت تولید کرده که 320 هزار بشکه نسبت به ماه مه امسال بیشتر است.

برآوردها نشان داده است تولید نفت عربستان در ماه ژوئن به 10 میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسیده که به رکورد 10 میلیون و 720 هزار بشکه تولید روزانه این کشور، بسیار نزدیک است.

عربستان اعلام کرده که تصمیم اخیر اوپک به معنای افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه این سازمان است، در حالی که در بیانیه این سازمان بر پایبندی 100 درصدی به سهمیه تولید اعضای این سازمان تأکید شد.

براساس نظرسنجی رویترز، مجموع سطح پایبندی اعضای اوپک به توافق جهانی کاهش تولید نفت نیز از 167 درصد در ماه مه امسال به 110 درصد در ماه ژوئن کاهش یافته است.

در ماه ژوئن امسال، کویت و امارات تولید خود را ثابت نگه داشتند، اما الجزایر تولید خود را بالا برد. همچنین تولید نفت نیجریه، لیبی و ونزوئلا در این ماه با کاهش روبه‌رو شد.

نظرسنجی رویترز بر داده‌های کشتیرانی و اطلاعات به دست آمده از منابع فعال در شرکت‌های نفتی، اوپک و مؤسسه‌های مشاوره، مبتنی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران