پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265092 تاریخ : 1395/11/03-11:30:31
,5,
افزایش 90 هزار بشکه ای تولید نفت ایران طبق توافق اوپک در حال تحقق است

معاون شرکت ملی نفت:

افزایش 90 هزار بشکه ای تولید نفت ایران طبق توافق اوپک در حال تحقق است

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی درباره افزایش90 هزار بشکه ای تولید نفت کشور بر اساس نشست 171 اوپک، گفت: در حال افزایش تولید هستیم و به طور قطعی، تولید تعیین شده محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت غلامرضا منوچهری درباره اخبار مبنی بر افزایش تولید نفت ایران به بیش از 3/9 میلیون بشکه که فراتر از میزان تعیین شده در توافق اوپک است، گفت: بین آمار ایران و آماری که اوپک اعلام کرده، تفاوت هایی است.

وی افزود: بر این اساس، هنوز جا برای افزایش تولیدی که در نشست 171 اوپک تعیین شده، وجود دارد.
معاون مدیرعامل در توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران یادآورشد: بر اساس توافق اوپک، باید میانگین 6 ماهه تولید نفت کشور، میزان تعیین شده باشد.
به گزارش ایرنا، یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دهم آذرماه در وین برگزار شد که دستور کار مهم آن بررسی طرح تثبیت تولید (فریز نفتی) بود.
در این نشست قرار شد بیشتر اعضا، میزان تولید خود را در مجموع به میزان 1/2 میلیون بشکه کاهش دهند که البته 2 کشور لیبی و نیجریه بدلیل ناامنی و بی ثباتی سیاسی، از اجرای این طرح معاف شدند.
در این میان، برای ایران تصمیم ویژه ای اتخاد شد؛ با وجودی که عربستان و متحدانش در ابتدا تلاش داشتند ایران را وادار به پذیرش فریز نفتی و کاهش تولید کنند، در نتیجه رایزنی و دیپلماسی موفق نفتی، نه تنها کاهش تولید برای ایران لحاظ نشد، بلکه اعضا با افزایش 90 هزار بشکه ای تولید نفتی ایران در نیمه نخست 2017 موافقت کردند.
بر این اساس، قرار شد عربستان تولید نفت خود را روزانه 486 هزار بشکه کاهش دهد، اما ایران که براساس گزارش منابع ثانویه (غیر رسمی) سه میلیون و 707 هزار بشکه در روز تولید می کند، 90 هزار بشکه دیگر به تولید خود بیفزاید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران