پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264753 تاریخ : 1395/10/28-12:24:35
,16,17,
افزایش 86درصدی حقوق ورودی / افزایش 40درصدی درآمد دولت از محل گمرک

افزایش 86درصدی حقوق ورودی / افزایش 40درصدی درآمد دولت از محل گمرک

سامانه یکپارچه الکترونیکی گمرک نقش بسیار مهمی درشفاف سازی ،ارتقاء سلامت و بهبود محیط کسب و کار وتسهیل در تجارت خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه گمرک الکترونیک اظهارداشت: از زمان استقرار در وزارت اقتصاد و حضور دکتر کرباسیان درگمرک طرح به روز رسانی و نوین سازی گمرک را به طور جدی آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: این کار باعث بهبود فضای کسب و کار و کاهش زمان ترخیص کالا و صدور کالا شده است.

وزیر اقتصاد بابیان اینکه تمام عملیات درگمرک به صورت الکترونیکی انجام می شود عنوان کرد: ارتباطی که بین گمرک و سایر دستگاه‌های مربوطه وجود دارد باعث شده که تمام گمرکی در یک زمان کوتاه توسط گمرک انجام شود.

وی تصریح کرد: از زمان مرحله اولیه اجرای طرح درسال 93تاکنون شاهد افزایش 86درصدی حقوق ورودی بودیم که حاصل شفاف سازی‌های انجام شده توسط گمرک است.

طیب‌نیا افزود: افزایش درآمد دولت از محل گمرک تا به امروز به رقمی حدود 40درصد بالغ می شود.

 

وزیر اقتصاد گفت: این‌کار کمک شایانی به مقابله با قاچاق‌کالا کرده است.

 

طیب‌نیا ادامه داد: گمرک الکترونیک به ما کمک می کند که کالاهایی را که به صورت ترانزیت درکشور حرکت می کند تحت کنترل و نظارت گمرک باشد، به همین علت گمرک هر لحظه می داند که کالای ترانزیت در کجای کشور و یا خارج شده است.

 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: طی 3سال و اندی که از عمر این دولت می گذرد درخانواده بزرگ وزارت اقتصاد اقدامات بسیار موثری انجام داده است.

 

وزیر اقتصاد اظهار داشت : طی 100روز آینده خبرهای خوبی به مردم اعلام خواهد شد ضمن آنکه سامانه نوین گمرکی پایان کار نیست.

وی افزود: درطرح یکپارچه گمرک الکترونیکی رابطه بین واردکننده و صادرکننده با ماموران گمرک قطع شده است.

وی افزود: تمام طرح سامانه یکپارچه گمرک الکترونیک توسط جوانان این کشور انجام شده است.

درادامه مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک در پاسخ به سوال خبرنگار بانک و صنعت درباره میزان کشفیات قاچاق کالا گفت: طبق گفته ستاد مبارزه باقاچاق کالا وارز میزان قاچاق کالا از 25میلیارد دلار به 15میلیارد دلار رسیده که به زعم ما کمتر از این رقم است.

کرباسیان افزود: این کاهش رقم قاچاق‌کالا به طور حتم مربوط به اجرای سامانه یکپارچه گمرک الکترونیک است.

وی تصریح کرد: درهفته گذشته ناجا با کمک سامانه یکپارچه گمرک الکترونیک توانسته سرورهای قاچاق را کشف کند و یا ناجا حجم قابل توجهی کالای قاچاق را از طریق این سامانه کشف کند.

کرباسیان درمورد راه اندازی کانال سبز گمرکی با کشورها گفت: کانال سبز گمرکی ما باکشور روسیه راه اندازی شده که شامل بخشودگی 15درصدی تعرفه گمرکی روسیه برای صادرکنندگان است. 

وی ادامه داد: دررابطه با کانال سبز گمرکی کار کانال سبز گمرکی با کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز انجام شده و حتی برای کشورهای راه دور مانند چین نیز این طرح راه اندازی شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران