پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266081 تاریخ : 1395/11/16-11:25:17
,17,10030,
افزایش 69 درصدی بودجه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی

افزایش 69 درصدی بودجه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت از افزایش 69 درصدی بودجه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی شکور در سال آینده خبر داد و گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند برای هر دانشجو یک میلیون و 800 هزار تومان بودجه فرهنگی اختصاص بدهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  دکتر محمدرضا فراهانی در نشست خبری که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد،با اشاره به به وضعیت آیین‌نامه شهرداران خوابگاه‌های علوم پزشکی، افزود: براساس تصمیم وزارت بهداشت، باید تا پایان سال جاری 20 درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای شهردار خوابگاه باشند. در این زمینه آیین‌نامه‌ای تدوین شده  تا براساس آن حیطه وظایف شهرداران خوابگاه‌ها با شوراهای صنفی مشخص شود، در حال حاضر موارد حقوقی این آیین‌نامه نوشته شده و بعد از اتمام اصلاح آیین نامه دستورالعمل شوراهای صنفی توسط وزیر بهداشت، به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس آیین‌نامه شهرداران خوابگاه، شهرداران خوابگاه منتخب شوراهای صنفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و سرپرست خوابگاه نیز به عنوان ناظر در خوابگاه فعالیت خواهد کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: پیشنهادی که در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح است، این است که نام خوابگاه‌های دانشجویی به "خانه‌های دانشجویی" تغییر پیدا کند چراکه خوابگاه فقط محل خوابیدن و استراحت دانشجویان است، در حالی که باید دانشجویان بتوانند در این مکان‌ها که خانه دوم آنها محسوب می‌شود، سرنوشت خود را تعیین کنند.

فراهانی همچنین به طرح پایش سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته این طرح را فقط برای دانشجویان جدیدالورود اجرا کردیم که براساس آن 26 هزار دانشجو در این طرح مشارکت کردند و در نهایت دو درصد آنها دچار مشکلات جدی روانی بودند و 18 درصد آنها نیز در معرض اختلال قرار داشتند که البته برای رفع این موضوع تمهیداتی نیز اندیشیده شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح پایش سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال جاری برای همه دانشجویان اجرایی خواهد شد و براساس این طرح تمامی دانشجویان باید پرسشنامه‌ای که به صورت اینترنتی در اختیار آنها قرار داده می‌شود را تکمیل کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت از افزایش بودجه‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای سال 96 خبر داد و گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه بودجه‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود داشت، علاوه بر ناعادلانه و نابرابر بودن، این بود که بودجه‌های فرهنگی این معاونت با معاونت آموزشی تلفیق شده بود که امسال براساس پیگیری‌های انجام شد و جلساتی که با مسئولان سازمان بودجه و برنامه‌ریزی داشتیم، تصمیم گرفته شد بودجه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای سال آینده حدود 69 درصد افزایش پیدا کند.

دکتر فراهانی یادآور شد: با توجه به افزایش بودجه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، قرار است هر دانشگاهی به ازاء هر دانشجو حدود یک میلیون و 800 هزار تومان بودجه فرهنگی اختصاص دهد که البته برخی از دانشگاه‌ها از این تصمیم استقبال کرده و اعلام کرده‌اند این مبلغ را تا دو میلیون تومان افزایش می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت برگزاری جشنواره فرهنگی از دیگر فعالیت‌های در حال انجام این معاونت توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی دولت در حوزه فرهنگی توسعه فرهنگی و عمق بخشیدن به این مباحث در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی یکی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

دکتر فراهانی یادآور شد: دوره جدید جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسیار متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود. در واقع این جشنواره نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی وزارت بهداشت محسوب می‌شود که البته تغییر جغرافیایی مخاطبان این جشنواره، تحول کیفی در نحوه برگزاری آن و برخی موارد دیگر از خصوصیات جشنواره امسال خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سال‌های گذشته فقط در حوزه دانشجویی برگزار می‌شد، اما امسال با گسترش کمی شرکت‌کنندگان، کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و همه اعضای جامعه پزشکی که در قسمت‌های دولتی شاغل نیستند، نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. همچنان که در حال حاضر بیش از 400 هزار کارمند در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند.

دکتر فراهانی فرهنگ سلامت را از عنصر بسیار مهم در جشنواره فرهنگی امسال در وزارت بهداشت توصیف کرد و گفت: براساس این تحول، دانشجویان دانشگاه‌های کشور از جمله  دانشگاه‌های آزاد و وزارت علوم که در حوزه فرهنگ سلامت فعالیت می‌کنند، می‌توانند در جشنواره امسال شرکت کنند.

به گفته معاون دانشجویی – فرهنگی وزارت بهداشت، جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در 5 حوزه تئاتر، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی و موسیقی با شرکت 5 دبیر تخصصی 25 فروردین‌ماه سال 96 در تهران برگزار می‌شود.

دکتر فراهانی اضافه کرد: در جشنواره فرهنگی امسال، یک نمایشگاه بزرگ نیز در حاشیه جشنواره دایر خواهد شد که آثار شرکت کنندگان در معرض دید عموم قرار می گیرد. همچنین فروشگاه‌هایی نیز برژا می شود که محصولات و تجهیزات مورد استفاده بخش‌های جشنواره در قالب این فروشگاه‌ به شرکت‌کنندگان معرفی خواهد شد. در واقع فروشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های هنری نیز در این جشنواره ایجاد خواهند شد که دانشجویان شرکت کننده بتوانند از محصولات آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت تاکید کرد: شرایطی در جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت امسال ایجاد خواهد شد که براساس آن تور فرهنگی بزرگ برای علاقه‌مندان به منظور بازدید از نمایشگاه‌ها و آثار دانشجویان در این جشنواره برگزار می‌شود.

دکتر فراهانی به دومین المپیاد ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این المپیاد مخصوص دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اسفندماه برگزار خواهد شد. بطور کلی 1400 نفر در این المپیاد شرکت کرده‌اند که البته المپیاد ورزش‌های همگانی مخصوص دانشجویان پسر سال گذشته با شرکت 500 نفر برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت در پایان به جشنواره ملی نشریات دانشجویی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: برای دومین بار، سال گذشته وزارت علوم میزبان جشنواره ملی نشریات دانشجویی بود که در دوره جدید این میزبانی به وزارت بهداشت داده شد، به طوری که نشریات همه مراکز آموزش عالی کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و این جشنواره هفته اول شهریورماه 96 برگزار می‌شود و تا 16 بهمن ماه تعداد 15 هزار 354 نفر در سامانه جشنواره آثار خود را ثبت کرده‌اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: فردا اولین کارگاره قرآن پژوهی و سلامت با حضور صد نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران برگزار خواهد شد. همچنین در این زمینه کارگاه‌های متدلوژی قرآن پژوهی و سلامت نیز برگزار خواهد شد.البته در حال طراحی سمیناری در این زمینه هستیم که تا قبل از پایان کار دولت فعلی به سرانجام خواهیم رساند.

تشکیل بزرگترین بانک سلول‌های بنیادی خاورمیانه در کشور

دکتر فراهانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تشکیل ستاد اردوهای جهادی در وزارت بهداشت به تصویب وزیر بهداشت رسیده که تشکیل بزرگترین بانک سلول‌های بنیادی در خاورمیانه به منظور کمک به محرومان از مهم‌ترین اهداف و وظایف این ستاد خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: ستاد فوق تا شش ماه آینده در وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد و در این زمینه هماهنگی های لازم با سازمان هلال احمر انجام شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 235
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران