پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281271 تاریخ : 1396/04/17-12:55:08
,5,
افزایش 6 هزار مگاواتی پیک مصرف برق نسبت به سال گذشته

برای روز جمعه گزارش شد؛

افزایش 6 هزار مگاواتی پیک مصرف برق نسبت به سال گذشته

پیک مصرف برق با اینکه در جمعه شب با کاهش 7 هزار و 300 مگاوات نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته روبرو بود، اما در این روز در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 6 هزار مگاوات افزایش داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، بعد از اینکه پیک مصرف برق در روز چهارشنبه به رکورد بی‌سابقه 55 هزار و 400 مگاوات رسید، روزهای پنج شنبه و جمعه با خنک تر شدن هوا و تعطیلی بسیاری از ادارات و کارخانجات پیک مصرف برق اندکی کاهش یافت.

این گزارش می افزاید که اوج مصرف در روز پنج شنبه به 52 هزار مگاوات و در جمعه شب نیز به 48 هزار مگاوات رسید.
میزان کل مبادلات برق نیز در این روز برابر با یک هزار و 678 مگا.ات بود که از این بین سهم صادرات برق یک هزار و 281 مگوات و سهم واردات 397 مگاوات بود.
گفتنی است، میزان مصرف برق صنایع نیز برای روز جمعه چهار هزار و 200 مگاوات گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، حسین صبوری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در زمان اوج مصرف برق امسال در تهران، 300 تا 400 مگاوات برق را باید مدیریت کنیم که در این شرایط اگر مشترکان 10 درصد صرفه جویی کنند، بدون خاموشی از اوج بار تابستان گذر می کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: هر ساله با افزایش پنج درصدی مصرف برق در کشور روبروییم، یعنی هر سال باید ظرفیت تولید، انتقال و توزیع را پنج درصد افزایش دهیم که این امر به سرمایه گذاری سالیانه تا 6میلیارد دلار در کل کشور نیاز دارد.
صبوری درباره مصرف برق در تهران گفت: پارسال چهار هزار و 400 مگاوات در زمان اوج، مصرف شد که پیش بینی می شود این رقم امسال به پنج هزار مگاوات افزایش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران