پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353804 تاریخ : 1397/05/16-15:00:43
,17,4,
افزایش 52 درصدی صادرات غیر نفتی ایران به اندونزی

افزایش 52 درصدی صادرات غیر نفتی ایران به اندونزی

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک ایران، صادرات غیر نفتی کشور به اندونزی در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 86 درصد و از نظر وزنی 52 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری اظهار داشت: طبق آمارهای گمرک،  صادرات ایران به اندونزی در سه ماهه نخست سال جاری 250 میلیون دلار برآورد شده در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 134 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: این آمارها نشان می دهد که صادرات در بیشتر گروههای کالایی از جمله فلزات معمولی، صنایع شیمیایی، محصولات معدنی، مواد نسجی، محصولات غذایی و پلاستیک رشد داشته است. بر اساس این آمارها بیشترین حجم صادرات به اندونزی مربوط به محصولات معدنی و سوختهای معدنی با 158 میلیون دلار و فلزات معمولی از جمله فولاد با 85 میلیون دلار اعلام شده است.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اشاره به اینکه تراز تجاری ایران و اندونزی، مثبت 190 میلیون دلار به سود ایران است، گفت: در متوسط قیمت هر تن محصولات صادراتی نیز بهبود مشاهده شده  به گونه ای که در سه ماهه ابتدای سال گذشته متوسط قیمت هر تن محصولات صادراتی به اندونزی 309 دلار بوده که در سال جاری به 379 دلار رسیده است که نشان از متنوع شدن محصولات صادراتی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

 گفتنی است، اندونزی به عنوان بزرگترین کشور و اقتصاد جنوب شرق آسیا ظرفیت های زیادی برای صادرات محصولات کشورمان دارد و نگاه ویژه شرکتهای ایرانی به این بازار و مشارکت فعال در نمایشگاهها می تواند باعث گسترش نفوذ کالاهای ایرانی در این بازار شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران