پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226116 تاریخ : 1395/07/10-15:49:51
,14,
افزایش 13 برابری اقامتگاه های بومگردی کشور در دولت یازدهم

افزایش 13 برابری اقامتگاه های بومگردی کشور در دولت یازدهم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : ایجاد اقامتگاه های بومگردی در دولت یازدهم 13 برابر نسبت به دولت قبل افزایش یافته است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری , مرتضی رحمانی پنجشنبه 8 مهرماه در همایش توسعه شهرستان سوادکوه که در پارک جنگلی جوارم این شهرستان برگزار شد ، افزود: تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید تنها 25 اقامتگاه بومگردی در کشور وجود داشت . 

به گفته وی اکنون تعداد اقامتگاه های بومگردی در کشور به رقم 320 اقامتگاه افزایش یافته است . 
معاون گردشگری کشور افزود : با توجه به میل و رغبت متقاضیان ، بیشتر پروانه های اقامتگاه های بومگردی برای مناطق ییلاقی و کوهستانی توسط این سازمان صادر شده است . 
وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی با تسهیل در صدور پروانه بوم گردی به دنبال رونق و گسترش این نوع گردشگری است ، افزود : استان هایی همچون مازندران از ظرفیت بالایی دراین زمینه برخوردار هستند که می بایست از آن بهره برداری شود . 
موحدی ادامه داد : با توجه به وضعیت بیکاری در استان ، تعمیم و گسترش بوم گردی می تواند بسیار در اشتغالزایی و در آمدزایی تاثیر بگذارد. 
براساس اعلام صاحبنظران و مسئولان حوزه گردشگری ، میزان اشتغال مستقیم ناشی از اجرای یک طرح بوم گردی 2 الی سه نفر اعلام شد . 
معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد : به همراه ایجاد اقامتگاههای بومگردی می بایست شاخص های زیست محیطی لحاظ شود . 
وی از بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین محور برای توسعه زیر ساخت های گردشگری نام برد و ادامه داد : حمایت از این بخش موردنظر و توجه قرار دارد . 
نخستین همایش بزرگ سوادکوه با محوریت توسعه گردشگری روز پنجشنبه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه نمونه گردشگری جوارم آغاز به کار کرد .
شهرستان سوادکوه که در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب غربی ساری واقع است ، 150 پارچه آبادی دارد.
در این شهرستان دستکم 700 اثر تاریخی وجود دارد که برخی از آنها مانند دژ اسپهبد خورشید ، برج لاجیم و پل ورسک شهرت جهانی دارند .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران