پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376856 تاریخ : 1397/06/26-13:39:41
,17,4,
آفریقای جنوبی در زمان تحریم کنار ایران است

آفریقای جنوبی در زمان تحریم کنار ایران است

رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران زمان حاکمیت رژیم آپارتاید همواره در حوزه اقتصادی و سیاسی پشتیبان بوده است، گفت: امروز نیز کشور ما قوی تر از گذشته در زمان تحریم در کنار ایران است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سارا دین sara dien روز دوشنبه در نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک آفریقای جنوبی و استان مازندران در محل اتاق بازرگانی استان در ساری افزود: ایران و آفریقای جنوبی طی سالیان متمادی روابط سیاسی خوبی داشتند که این روابط در بحران ها نیز پا بر جا بود، پس باید تدابیری برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین این دو کشور تعریف شود.

وی تاکید کرد: تشابه ظرفیت های معدنی، کشاورزی بویژه در زیربخش باغبانی و امکانات گردشگری دو استان آفریقای جنوبی با مازندران زمینه همکاری تجاری را دوچندان کرده است.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران به تفاوت اقلیمی فصول سال در آفریقای جنوبی و مازندران به عنوان یک ظرفیت دیگر گسترش روابط تجاری یاد کرد و گفت: مازندران و استان های مشابه آفریقای جنوبی در زیربخش باغبانی بویژه تولید انواع میوه می توانند مکمل هم باشند، برای این که میوه هایشان در دوره های زمانی متفاوت وارد بازار می شود و صادرات و واردات دو طرف را رونق می بخشد.
وی با تاکید بر این که برنج طارم محلی مازندران در کنار انواع مرکبات و لبنیات زبانزد بازار جهانی است، افزود: آفریقای جنوبی هم خواهان وارد کردن این محصولات از ایران است.
سارا دین از گردشگری هم به عنوان بستر دیگری برای همکاری با استان مازندران یاد کرد و توضیح داد: آفریقای جنوبی در ساخت کشتی های تفریحی و توریستی دارای صنعت و تجهیزات پیشرفته ای با برد صادرات به اروپاست و با توجه به این که دریای خزر ظرفیت بالایی برای گردشگری دارد، می تواند زمینه همکاری تجاری خوبی میان دو طرف ایجاد شود.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران به ظرفیت پیشرفته تولیدات قطعات خودرویی و معادن طبیعی در مازندران هم اشاره کرد و گفت: آفریقای جنوبی پیشتاز بخش معدن است و دانش و تجهیزات و ماشین آلات خود را به کشورهای بسیاری صادر می کند و استان مازندران نیز ظرفیت مناسبی در معدن دارد که می توانیم همکاری مشترکی با تولید برخی قطعات و انتقال دانش فنی و لوازم ماشین آلات با شرکت های ایرانی داشته باشیم.
وی از هدف گذاری جذب سرمایه گذاری یکصد میلیارد دلاری در یک دوره پنج ساله در آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: همسو با این رویکرد به طور جدی به دنبال سرمایه گذاری و تولید شرکت های ایرانی در کشورما هستیم.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران که همزمان کاردار این سفارتخانه هم محسوب می شود، پیش از نشست با مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، از چند واحد تولیدی و صنعتی در ساری بازدید کرد.
آفریقای جنوبی کشور مهم اقتصادی در این قاره است و از جمله بزرگ ترین اقتصاد را بین کشورهای اتحادیه آفریقا دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران