پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266159 تاریخ : 1395/11/17-17:55:32
,15,16,17,
افتتاح پروژه های رایتل با حضور وزرای ارتباطات و کار

افتتاح پروژه های رایتل با حضور وزرای ارتباطات و کار

پروژه های ارتباطی و فناوری شرکت رایتل صبح امروز یکشنبه 17 بهمن در مرکز همایش های تلاش وزارت کار در تهران رونمایی و بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت خدمات ارتباطی رایتل، گفت: اکنون که نگاه مجلس و جامعه به حوزه ICT تغییر کرده، نباید با کسب و کارهای جدید ICT مخالفت شود که این مخالفت جامعه را به عقب می‌راند.
محمود واعظی افزود:‌ در سال گذشته درآمد سرویس‌های ابری در دنیا 106 میلیارد دلار بوده است، اما در ایران در رابطه با سرویس‌های ابری اشکالات فرهنگی وجود دارد، از جمله اینکه برخی برای سپردن امور به دیگران ممانعت می‌کنند، در حالی که با راه‌اندازی سرویس‌های ابری، پیشرفت سریع خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات، ادامه داد: اما اکنون با رشد 20 برابری تعداد سیم‌کارت‌های فعال رایتل و رشد 25 برابری مصرف دیتا توسط مشترکان این اپراتور، شواهد نشان می‌دهد که رایتل رشد خوبی داشته است.  
واعظی با اشاره به رشد سریع اپراتورها گفت: به دنبال راه‌اندازی دولت الکترونیکی و موبایلی هستیم که امسال تا پایان این ماه فاز نخست دولت الکترونیکی راه‌اندازی خواهد شد.  
وی از اپراتورهای موبایل خواست که درباره خدمات ارزش افزوده قدری فراتر عمل کنند و ادامه داد: برای مثال، مقدمات اینترنت اشیاء که تا سال 2030 تعداد 50 میلیارد شی را متصل می‌کند، دراختیار اپراتورهای موبایل قرار گیرد که تمامی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری را تحت تأثیر قرار خواهد داد.  
 
واعظی با اشاره به تغییر نگاه مجلس و جامعه به ICT گفت: نباید عده‌ای با کسب و کارهای حوزه ICT مخالفت کنند زیرا باعث عقب ماندن جامعه می‌شود.  
وی همچنین در پاسخ به درخواست مدیرعامل رایتل برای اختصاص 5 مگ روی باند فرکانسی 1800 گفت: زمانی که فرکانس‌هایی که تاکنون روی باند 2600 واگذار کرده‌ایم تمام شد، فرکانس جدیدبه شما تخصیص می‌دهیم، تاکنون مشکلی برای فرکانس نداشته‌ایم و در آینده نیز نخواهیم گذاشت دست خالی بمانید و مشکلی نخواهید داشت.  
وزیر ارتباطات درباره اقدامات دولت برای قانونی شدن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی که این روزها بسیار خبرساز شده‌اند گفت: سه هفته قبل در حاشیه جلسه هیات دولت با وزیر کشور و وزیر کار در این باره صحبت کردیم و هر سه متفق‌القول هستیم که باید کسب و کارهای اینترنتی را به رسمیت بشناسیم و مشوق آنها باشیم.
وی ادامه داد: اعتقاد نداریم که راه‌اندازی این نوع فعالیت‌ها باعث توقف کار دیگران می‌شود بلکه معقتدیم آنها بازار را بزرگتر می‌کنند و از همین رو هر سه وزارتخانه در حوزه کاری خود هرکاری بتوانیم برای آنها انجام می‌دهیم.
واعظی درباره اخبار ضد و نقیضی که اخیرا درباره توقف فعالیت این شرکت‌ها منتشر شده بود گفت: دولت معتقد است که باید از این کسب و کارها حمایت کند زیرا هر یک از آنها چند هزار شغل ایجاد کرده‌اند.
سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در مراسم افتتاح پروژه های این اپراتور که به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز 17 بهمن ماه با حضور وزرای "ارتباطات و فناوری اطلاعات" و "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و دبیر شورای عالی فضای مجازی و سایر مقامات مسوول برگزار شد، اظهار کرد: رایتل شرکتی است که صد در صد سهامش متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و امروز با تلاش همه همکارانمان در رایتل پروژه های مهمی را افتتاح می کنیم.
وی با بیان اینکه رایتل در زمانی کار خود را آغاز کرد که همراه اول 13 سال به صورت انحصاری فعالیت می کرد و ایرانسل نیز با همکاری شریک خارجی فعال بود، اظهار کرد: در این مدت رشد و پیشرفت زیادی را شاهد بودیم و توانستیم در همه بخش ها به توسعه قابل توجهی دست یابیم، در شهریور سال 92 تعداد 128 شهر تحت پوشش ما بود که امروز به 503 شهر گسترش یافته است و میزان سایت ها که 926 سایت بود به 3446 سایت افزایش یافته و 370 سایت نیز در حوزه LTE فعال شده اند.
صدری با بیان اینکه CORE SITE رایتل در شهریورماه سال 92 دو عدد بود که در حال حاضر به 5 عدد افزایش یافته است، ادامه داد: در حوزه سیم کارت های توزیعی نیز از یک میلیون سیم کارت در سال 92 به 9 میلیون افزایش داشته ایم. همچنین در حوزه سیم کارت های پروفایل دار از 350 هزار مشترک فعال به 7 میلیون مشترک فعال رسیده ایم که رشد 20 برابری داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال به 9 میلیون برسد.
مدیرعامل رایتل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه و گسترش پایانه های فروش رایتل، گفت: در شهریور ماه سال 92 دو فروشگاه اختصاصی داشتیم که در حال حاضر به 26 فروشگاه اختصاصی افزایش یافته و این میزان تا پایان سال به 32 فروشگاه خواهد رسید. همچنین با توجه به اینکه 80 درصد مشترکان ما دیتا و 20 درصد VOICE هستند مصرف دیتا نسبت به شهریور 92 بالغ بر 54 برابر رشد داشته و درآمد کسب شده از این محل نیز 43 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در حوزه پیامک رشد ماهانه 16 برابری و درآمد 19 برابری را تجربه کردیم، اظهار کرد: در حوزه مکالمه نیز درآمد ماهانه 33 برابری را تجربه کردیم که همه این آمار در مقایسه با سال 92 بسیار قابل توجه است.
صدری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به موضوع شبکه ملی اطلاعات که شاخص بسیار مهمی است از راه اندازی CORE SITE تبریز خبر داد که در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به بحث رومینگ بین الملل نیز گفت: در حال حاضر با 213 اپراتور از 137 کشور رومینگ برقرار کردیم و برقراری رومینگ بین الملل در محرم، صفر و اربعین حسینی و سرویس های ویژه ای که با امارات داریم از دیگر اقدامات مهم ما محسوب می شود و به زودی نیز با اپراتور OnAir رومینگ در پرواز خواهیم داشت.
صدری همچنین با اشاره به درآمد 4 برابری سال جاری رایتل نسبت به درآمد سال گذشته، گفت: از دیگر موضوعات ما بحث وای فای های عمومی و ترابردپذیری است که در وای فای عمومی توانستیم در نهادها و مراکزی این سرویس ها را راه اندازی کنیم و در اربعین نیز در مرز شلمچه به صورت رایگان سرویس دهی کردیم.
وی همچنین از افزایش ظرفیت سیستم مرکز تماس از 120 تماس همزمان به 480 تماس همزمان خبر داد و افزود: همه این اقدامات با استفاده از اپلیکیشن های داخلی و بومی انجام می شود و ما تمام تلاشمان را می کنیم که از ظرفیت های داخلی برای پروژه هایمان استفاده کنیم.
وی در عین حال با اشاره به جایگاه ویژه سایت رایتل به عنوان پربازدیدترین سایت در بین اپراتورهای موبایلی کشور، گفت: در حال حاضر رتبه ایران سایت رایتل در جایگاه 86 قرار دارد که همراه اول در رتبه 91 و ایرانسل  در رتبه 115 قرار دارد که امیدواریم بتوانیم این میزان را در بخش بازدید ارتقا دهیم.
مدیرعامل رایتل با بیان اینکه رتبه این اپراتور در بخش تعالی سازمانی 200 بود که در سال 94 به حدود 370 افزایش یافت، عنوان کرد: تقدیرنامه ها و جایزه ملی کیفیت ایران و دیگر جوایز از مواردی است که رایتل به دلیل اقدامات خاصی که انجام داده به آن دست یافته است.
صدری با اشاره به اقدامات رایتل بعد از برجام، گفت: شاید اولین شرکتی بودیم که در حوزه IT توانستیم LC یک ساله با بانک اروپایی و چینی باز کنیم و میزان قراردادهای ما از 40 قرارداد در سال 92 به حدود 1400 قرارداد افزایش یافته است و در بحث اشتغالزایی که تاکید دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون است در سه سال گذشته توانستیم از 9 هزار اشتغال به 36 هزار اشتغال افزایش یابیم که این امر محقق نمی شد مگر با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و سازمان تامین اجتماعی و شستا که از همه آنها تشکر می کنم.
مدیرعامل رایتل در عین حال بیان کرد: در حوزه شبکه ملی اطلاعات راه اندازی IP ورژن 6 را داریم چون با توجه به اینکه پیدا کردن ورژن 4 برای اپراتورها معضلی شده بود توانستیم ورژن 6 را راه اندازی کنیم که همین جا از کمک ویژه آقایان مهندس جهانگرد و مهندس جهرمی تشکر کنم که بسیار کمک کردند و در حال حاضر همه مشترکان رایتل در کل کشور می توانند از IP ورژن 6 استفاده کنند.
وی همچنین از افتتاح فیبر اختصاصی رایتل خبر داد و در عین حال با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن رای خوان، گفت: این اپلیکیشن برای ارسال و دریافت پیغام متنی جهت تماس ورودی و خروجی استفاده می شود که کلیه نرم افزارها کاملا داخلی است.
صدری با اشاره به افتتاح سامانه وب چت مرکز تماس رایتل و همچنین افتتاح سرویس ریز ارتباطات رایتل، توضیح داد: در سرویس ریز ارتباطات بعد از هویت سنجی و پس از 24 ساعت ریز ارتباطات در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
صدری همچنین درباره سرویس خرید اپلیکیشن، اظهار کرد: این کار با شرکت های تولیدکننده محتوا و استارت آپ ها انجام می شود و در واقع با استفاده از این سرویس مشترک برای خرید برخی سرویس ها و خدمات مورد نیازش، نیاز نیست از حساب بانکی خود برداشت کند بلکه از شارژ خود برای خرید استفاده می کند و در این راستا پیش بینی می شود تا سال آینده حداقل با 20 شرکت این کار را انجام دهیم که در حال حاضر با مایکت این کار راه اندازی شده و تا پایان سال چند شرکت دیگر نیز اضافه می شوند.
وی در عین حال با اشاره به شبکه توزیع محتوا یا CDN گفت: رایتل تنها اپراتوری است که مجوز VOD را از وزارت ارشاد دارد و فیلم هایی که به صورت آرشیو در آن وزارت خانه است تا به امروز حدود 120 فیلم را در پرتال دریچه هفتم بارگذاری کردیم و اقدامات دیگری نیز در دست انجام است و همه اینها هیچ وابستگی به اینترنت ندارد و کاملا داخلی است و از ظرفیت های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان استفاده می کنیم.
مدیرعامل رایتل همچنین از افتتاح مرکز عملیات امنیت رایتل (SOC) خبر داد و در عین حال با اشاره به بحث اپراتورهای مجازی، اظهار کرد: این فرصت خوبی برای رایتل بود و مفتخریم بین 3 اپراتور دیگر توانستیم بیشترین قرارداد را در این زمینه منعقد کنیم و در حال حاضر با 5 شرکت (کیش سل پارس، توسعه ارتباطات همراه شاتل، داده گستر عصرنوین، آریان همراه و توسعه ارتباطات فناوری نوین همراه) قرارداد بستیم.
صدری با اشاره به سهم رایتل در سال اول قرارداد با MVNOها گفت: سهم ما در سال اول 1403 ترابایت ترافیک دیتای ما از آنها خواهد بود و همچنین 159 میلیون پیامک و 286 میلیون دقیقه ترافیک خدمات صوتی خواهد بود.
 ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح پروژه‌های رایتل ضمن گرامیداشت ایام مبارک فجر اظهار کرد: هرسال دهه فجر فقط مراسم نیست و ما هرسال باید محتوای انقلاب را مرور کنیم.
وی افزود: دولت روحانی رشد وجه اقتصادی کشور را در کنار حفظ وجه انقلابی دنبال می کند و تلاش‌های اقتصادی امروز از جمله اقدامات رایتل استمرار دستاوردهای انقلاب است.
ربیعی با اشاره به نظریه‌های تسلط بر جهان گفت: 1980 نظریه تسلط بر شاهراه‌های اطلاعاتی مطرح شد و کمتر از 40 سال از آن گذشته و محقق شده است. امروز بدون شک حوزه ICT همه چیز ما را به طور شگرفی تحت تاثیر قرار داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مردم و نهادهای اجتماعی در حال تغییر هستند و به طور شگرفی تحت تاثیر از آی سی تی در حال تغییرند. رابطه دولت با مردم و زندگی روزمره مردم هم متاثر از ای. سی. تی است و نمی‌توانیم آن را درنظر نگیریم.
ربیعی به افزایش سهم اشتغال از آی سی تی اشاره کرد و گفت: برای سال آینده سهم 12 درصدی اشتغال از آی سی تی را پیش بینی کردیم و امیدواریم با کمک وزارت ارتباطات به 20 درصد برسد.
وی افزود: امروز حرکت "آژانس‌های الکترونیک" را ببینید چطور جامعه را متاثر کرده و تحت تاثیر قرار داده است؟ با یک دیدگاه سه سال رایتل به عقب افتاد و آن استفاده از تماس تصویری بود که باید از آن درس بگیریم. امروز اپلیکیشن‌هایی چون imo و واتس آپ و... هم این امکانات را دارند. باید بر تکنولوژی فایق بیاییم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه می‌توانیم استفاده اخلاقی از تکنولوژی را رایج کنیم گفت: همیشه به آی سی تی به چشم "آسیب" نگاه کرده ایم، هرچند غلط نیست اما حوزه‌ای است که ثروت و اشتغال در آن نهفته است و می توان اخلاقی کردن جامعه را از آن طریق مدنظر داشت. باید بیش از این به فرصت‌های حوزه آی سی تی بپردازیم.
ربیعی در پایان گفت: خوشحالم که شرکت‌های تامین اجتماعی بتوانند بیشتر به مردم خدمت کنند، این شرکت ها متعلق به بازنشسته‌ها هستند و هرچقدر بیشتر رشد کنند به رشد زندگی مردم پایین دست کمک کرده‌اند.
سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در این مراسم در سخنانی، درباره اقتصاد حوزه ICT، گفت: اتفاقات خوبی در دولت یازدهم در حوزه تلکام شاهد بودیم که افتتاح هایی نیز در ایام دهه فجر صورت گرفت و همه این ها نشان از آن دارد که زیرساخت های خوبی در حوزه تلکام ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه اندازه بازار اقتصاد ICT در دنیا بر اساس براوردهای صورت گرفته 3850 میلیارد یورو است گفت: با توجه به اینکه جمعیت ایران یک درصد جمعیت کل کره زمین است قاعدتا از این بازار باید 40 میلیارد دلار را از آن خود کنیم؛ اگر چه گام های بزرگی برداشته شده ولی فاصله زیادی با این رقم داریم.
 
وی ادامه داد: اگر اقتصاد ICT کشور را نسبت به GDP کل کشور حدود 2 درصد درنظر بگیریم پس سهم حوزه ICT رقمی معادل حدود 8 میلیارد دلار می شود که طبیعی است که تا 40 میلیارد دلار که میانگین جهانی است فاصله داریم که امیدواریم در دولت دوازدهم به آن دست یابیم.
وی عدم توازن در اقتصاد حوزه ICT را از دیگر موضوعات مهم و چالش هایی عنوان کرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
دبیر عالی شورای فضای مجازی در پایان با تاکید بر پیشرفت در همه حوزه های اقتصاد ICT گفت: اگر این کار به درستی صورت نگیرد ما دچار نا بسامانی می شویم که انشالله این مشکلات حل شده و از طرفی در دولت دوازدهم دغدغه پهنای باند دسترسی نداریم.
در این مراسم همچنین تفاهمنامه همکاری رایتل با سازمان نظام پزشکی ایران منعقد و از سند استراتژی رایتل نیز رونمایی شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 388
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران