پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226920 تاریخ : 1395/07/27-12:48:27
,25,
افتتاح 2 طرح زنجیره فولادی در منطقه ویژه خلیج فارس

افتتاح 2 طرح زنجیره فولادی در منطقه ویژه خلیج فارس

دقایقی پیش، 2 طرح زنجیره صنعت فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در این مراسم که وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو و همچنین جمعی از مدیران استانی حضور داشتند، 2طرح شرکت فولاد کاوه جنوب کیش وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شامل فاز نخست واحد فولاد سازی به ظرفیت 1.2 میلیون تن» و «واحد آب شیرین کن به ظرفیت 15 هزار متر مکعب در روز» به طور رسمی افتتاح شد.

محصولات تولیدی فاز نخست این طرح، بیلت با طول های 6 تا 12 متری (با مقاطع 130در 130 ، 200 در 150،200 در 200 و 180 در 180) است که شامل گروه های فولادی کم کربن، متوسط کربن، کربن بالا و همچنین، فولادهای مقاوم کم آلیاژی می شود.

فاز نخست  واحد فولادسازی با اعتبار 9 هزار و 450 میلیارد ریال و واحد آب شیرین کن نیز با اعتبار 550 میلیارد ریال احداث شده است.

مواد اولیه مورد نیاز خط فولاد سازی نیز شامل 80 درصد آهن اسفنجی و 20 درصد قراضه است. 

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس وابسته به ایمیدرو، با برخورداری از مزیت های منحصر به فرد نظیر دسترسی به آب های آزاد بین المللی، انرژی ارزان، زیرساخت های حمل و نقل، دسترسی به نیروگاه برق و همجواری با مناطق دارای معدن، موجب شده تا این منطقه برای توسعه صنایع انرژی بر همچون فولاد و آلومینیوم، موقعیت ویژه ای پیدا کند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران