پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248209 تاریخ : 1395/08/14-14:59:44
,1,7,
آغاز مذاکرات سه بانک خصوصی برای طلایی شدن

کشتی آرا

آغاز مذاکرات سه بانک خصوصی برای طلایی شدن

رییس اتحادیه طلا وجواهر از مذاکره با سه بانک خصوصی برای تاسیس بانک طلا خبر داد و گفت: قرار است بانک ها برای دریافت مجوز های لازم اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, محمد کشتی‌آرای با اشاره به ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا، افزود: بر همین اساس تاکنون مذاکراتی با سه بانک برای راه اندازی بانک طلا انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد بانک یا بانک‌های طلا را به چند بانک مختلف پیشنهاد کرده‌ایم، اظهار داشت: در این سیستم چرخه‌ای به وجود می‌آید و مردم طلای خود را به عنوان سپرده در اختیار بانک می‌گذارند و سود ناچیزی نیز به آنها تعلق می‌گیرد و هر زمان که طلای خود را درخواست کردند بانک عامل مورد نظر به میزان طلای سپرده شده، طلا در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز پس از این‌که طلا را از مردم دریافت کردند آن را در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهند تا این واحدها سرمایه ایجاد شده را با وثیقه به کار گیرند و در فعالیت‌های مختلف از جمله صادرات از آن استفاده کنند و سالانه همان طلا را با کارمزد پایین به بانک بازگردانند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر این‌که طلا همواره در حال رشد قیمت بوده و کاهش قیمتی نداشته است، عنوان کرد: در این چرخه ارزش پول حفظ می‌شود و مردم طلای خود را به بانک و سپس بانک طلای مورد نظر را به واحدهای تولیدی می دهند و واحدهای تولیدی این طلا را در فعالیت‌های مختلف به کار می‌گیرند تا سود بین مردم و بانک توزیع شود بدون این‌که ارزش سرمایه کم شده یا از بین برود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند: تاسیس بانک طلا در صورت رعایت قوانین بانکداری اسلامی اقدام مناسبی است و این امکان را برای خانواده ها فراهم می کنند تا از ظرفیت دارایی های خود در اقتصاد استفاده کنند.

 

منبع: ایبِنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران