پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280719 تاریخ : 1396/03/29-18:30:29
,17,
آغاز سومین مرحله تعیین تکلیف سپرده های تعاونی فرشتگان تا پیش از عید فطر

بانک مرکزی اعلام کرد

آغاز سومین مرحله تعیین تکلیف سپرده های تعاونی فرشتگان تا پیش از عید فطر

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از آغاز مرحله سوم تعیین تکلیف سپرده سپرده گذاران تعاونی غیرمجاز و منحل شده فرشتگان (به میزان 500 میلیون ریال) تا پیش از عید سعید فطر (پنجم تیرماه) خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازبانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون نظارتی این بانک اعلام کرد: در 2 مرحله پیشین تعیین تکلیف سپرده سپرده گذاران تعاونی غیرمجاز منحل شده فرشتگان از بیست و هشتم اردیبهشت ماه پرداخت سپرده های تا مبالغ 100 میلیون ریال و از نهم خرداد پرداخت سپرده های تا 200 میلیون ریال صورت گرفت. 

فرشاد حیدری افزود: در ادامه روند ساماندهی تعاونی منحل شده فرشتگان تا پیش از عید سعید فطر، تعیین تکلیف مبالغ تا مبلغ 500 میلیون ریال از طریق موسسه اعتباری کاسپین آغاز می شود و با اجرای این طرح، 93 درصد سپرده گذاران فرشتگان تعیین تکلیف می شود. 
به گفته وی، تعیین تکلیف هفت درصد باقیمانده نیز در آینده صورت می گیرد.
وی از صدور مجوز راه اندازی 60 شعبه جدید برای موسسه اعتباری کاسپین خبر داد و گفت: تا سی و یکم خردادماه (چهارشنبه این هفته) 60 شعبه به چرخه فعالیت موسسه کاسپین اضافه می شود تا شمار شعبه های این موسسه به 80 مورد برسد. 
به گفته وی، به این ترتیب این موسسه قادر می شود با سرعت بیشتری تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحل شده فرشتگان را تعیین کند.
به گزارش ایرنا، هرچند موضوع ساماندهی موسسه های غیرمجاز از اوایل دهه 1390 مطرح شد اما در دولت یازدهم بانک مرکزی اولویت خود را بر ساماندهی بازار پولی و مالی کشور و تعیین تکلیف غیرمجازها استوار کرد.
از این رو سیاست تجمیع، انحلال و تعیین تکلیف این موسسه ها که پس از یک دهه تاخت و تاز در میدان پرداخت سودهای بالا به مرز ورشکستگی رسیده بودند، در دستور کار این بانک قرار گرفت.
مشکل اصلی بانک مرکزی در برخورد با این موسسه های غیرمجاز، این بود که بیشتر آنها به دلیل وابستگی سهامداران و گردانندگان آن به برخی نهادها و مراکز قدرت، حاضر به پاسخگویی به بانک مرکزی نبودند.
با وجود همه مقاومت ها و با همکاری بانک مرکزی، نهاد قضایی و نیروی انتظامی، کار ساماندهی این موسسه ها کلید خورد.
رئیس کل بانک مرکزی بتازگی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد این بانک برای صیانت از سپرده های مردم در موسسه های غیرمجازی که در حال ساماندهی اند، به تناسب دارایی های شناخته شده این موسسه ها، خطوط اعتباری به سپرده گذاران اختصاص می دهد.
ولی الله سیف افزود: برخی موضوع را سیاسی کرده اند و ابراز نظرهایی می کنند که موانعی را بر سر راه ساماندهی به وجود می آورد.
معاون نظارتی بانک مرکزی نیز وعده داده است امسال، سال ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی باشد که حوزه گسترده ای از شبکه بانکی، صرافی‌ها، لیزینگ‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اعتباری را دربرمی گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 254
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران