پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327720 تاریخ : 1397/01/20-18:59:04
,7,17,
طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس

پور ابراهیمی؛

طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تدوین طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار ارز در کمیسیون متبوعش گفت: مجلس تلاش خواهد کرد تا بازار ارز به وضعیت قابل قبولی بازگردد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نشست مشترک امروز عصر ( دوشنبه ، 20 فروردین) اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گفت: در پی التهابات ارزی روزهای گذشته و هفته های پایانی سال 96، امروز کمیسیون اقتصادی نشستی را با حضور آقایان سیف و کرباسیان برگزار کرد و براساس جمع بندی این نشست هیچ عامل اقتصادی خاصی، التهابات کنونی بازار ارز را توجیه نمی کند و شرایط امروز بازار ارز ناشی از عوامل غیر اقتصادی، فضای روانی و سفته بازی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تبعات ناشی از وضعیت موجود در بازار ارز باعث شده حوزه های کلان اقتصاد در شرایط خاص قرار بگیرد که باید به این وضعیت رسیدگی شود.

پورابراهیمی داورانی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز بررسی شد.

وی ادامه داد: طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و محورهای آن به اطلاع مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد رسیده البته دولت نیز بسته پیشنهادی در این رابطه در دستورکار دارد و بعد از نشست مدیران اقتصادی دولت با رئیس جمهور جمع بندی نهایی انجام خواهد شد و جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز فردا نهایی می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیان انتقادات نمایندگان مجلس به وضعیت موجود بازار ارز ادامه داد: در صورت عدم توافق مجلس و دولت در خصوص ساماندهی بازار ارز، مجلس طرح دو فوریتی بازار ارز را پیگیری خواهد کرد.

پورابراهیمی همچنین افزود: بازار ارز را می توان از وضعیت کنونی خارج کرد و این قول را می دهیم که تلاش شود که بازار ارز به وضعیت قابل قبولی برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران