پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266236 تاریخ : 1395/11/18-14:43:17
,10025,
آغاز به کار نخستین شعبه بیمه ملت در تهران

آغاز به کار نخستین شعبه بیمه ملت در تهران

دکترابراهیم پور در مراسم افتتاح شعبه استان تهران، ضمن اعلام این نکته که بیمه ملت تاکنون هیچ شعبه ای نداشته و با تایید هیئت مدیره و در راستای ضوابط و مقررات بیمه مرکزی این اقدام صورت گرفته است تاکید کرد، افتتاح شعبات کاملا هدفمند و در راستای نظارت دقیق تر بر شبکه فروش، ارائه خدمات مناسب تر به مشتریان و رفاه حال بیمه گذاران محترم در دستور کار بیمه ملت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,  دکترابراهیم پور مدیر عامل بیمه ملت با اشاره به دور از دسترس بودن رسیدن صنعت بیمه به ضریب نفوذ 7درصدی تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: همچنین 50 درصد پرتفوی بیمه ها باید به بیمه زندگی اختصاص یابد.


علیرضا ابراهیم پور در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های بیمه مرکزی مبنی بر راه اندازی شعب بیمه و توسعه شبکه فروش در یک بازار رقابتی گفت: راه اندازی شعب بیمه و توسعه شبکه فروش یکی از راههایی است که مدنظر بیمه مرکزی بوده تا بتوان خدمات بهینه و باکیفیتی را به مردم ارایه دهیم، ضمن اینکه شعب فروش بیمه ها نیز باید شعار مشتری مداری را الگو کرده و خسارتها دقیق پرداخت شود و مدیریت ریسک صورت گیرد.

وی افزود: ایجاد شعب بیمه، یکی از تکالیف بیمه مرکزی است و مجلس نیز مصوب کرده تا سهم بیمه های زندگی از پرتفوی بیمه ها، به 50 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد، این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه نیز در این برنامه 7 درصد در نظر گرفته شده که با توجه به گفته های رئیس کل بیمه مرکزی نیز، این عدد دور از دسترس است.

به گفته ابراهیم پور، بر اساس پیش بینی های بیمه مرکزی، ضریب نفوذ بیمه حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه به 3/5 درصد خواهد رسید، این در حالی است که بیمه هایی همچون ملت نیز در جهت توسعه خدمات و افزایش سهم بیمه های زندگی در حال حرکت هستند و امیدواریم بتوانیم شرکت مستقل بیمه زندگی راه اندازی کنیم.

ابراهیم پور درموردراه اندازی شعب بیمه ملت درسایر استانها عنوان کرد: بخش عمده پرتفوی در 7 استان است و هدف گذاری ما راه اندازی نمایندگی بیمه ملت در 10استان است.

 

20درصد بیمه  زندگی متعلق به بیمه ملت است

وی درباره راه اندازی شرکت بیمه زندگی بامشارکت 4سهامدار گفت: 20درصد سهام شرکت بیمه زندگی طبق قانون متعلق به بیمه ملت و 80ر صد مابقی مربوط به بانک رفاه ،وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی وصندوق بازنشستگی است که همچنان درحال مذاکره با آنها هستیم

مدیرعامل بیمه ملت از تفکیک معاونت فنی به بیمه زندگی و غیرزندگی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این کار مطابق با آیین نامه 68 و مواد 21 و 22 آن صورت گرفته که باید حساب بیمه های زندگی و سرمایه گذاری مجزا شود تا حقوق بیمه گذاران حفظ گردد.

 

بیمه ملت در حال کمک به اقتصاد مقاومتی است 

ابراهیم پور درادامه گفت:70 هزار دارنده کارت اعتباری بیمه ملت در حال استفاده از ان محصول هستند  که در شبکه های فروشگاهی  باز پرداخت اقساط خرید دارندگان این کارت هارابرای صاحبان این فروشگاه ها بیمه می کنیم.

همچنین مهدی سامری، عضو هیات مدیره بیمه ملت نیز گفت: صنعت بیمه یکی از صنایع پرپتانسیل در کشور است که عوامل و ذی نفعان متعددی دارد که طی سالیان اخیر، تغییر کرده اند، به این معنا که امروز ذی نفعان صنعت بیمه دیگر همان عوامل 50 سال پیش نیستند و خواست هایی دارند که به راحتی نمی توان از کنار آن رد شد.

وی اظهار داشت: صنعت بیمه اکنون بسیار تخصصی شده و استراتژی های تحول در دستور کار شرکتها قرار گرفته است، به نحوی که تفکیک بیمه های عمر از غیر عمر نیز در دستور کار قرار گرفته است. این در حالی است که این حوزه بسیار متفاوت و تخصصی است.

سامری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم، ضریب نفوذ بیمه7 درصد در نظر گرفته شده است که بعید به نظر می رسد به آن دست یابیم، البته امید به توسعه در این صنعت بسیار زیاد است و امیدواریم ضریب نفوذ بالا رود؛ ولی در مورد بیمه های عمر این ضریب نفوذ شدنی است و فرصتهای زیادی هم وجود دارد که باید به آن پرداخت.


وی اظهار داشت: فرصت های زیادی در بیمه ملت بوده است که از ایجاد ساختارهای خدمت محور میتوان بعنوان یکی از این فرصت‌ها یاد کرد.

هدف از ایجاد شعبه، ارایه خدمت بیشتر به مشتری است و ما به عنوان شرکت ارایه دهنده خدمات بیمه‌ای نیازمندیم که مشتری خدمات مناسب دریافت نماید.

در همین راستا نوآوری در صنعت بیمه اهمیت فراوانی دارد که بهای بیمه ملت در بازار رقابتی میطلبد که محصولات جدید را به مشتری عرضه کند.

بیمه ملت امیدار است که با تبدیل نماینده محوری به خدمت محوری به این محقق دست پیدا کند.

 

برنامه ما در بیمه آتش سوزی ارائه محصول و مشاوره خوب است  / بیمه آتش سوزی باید از سوی مسئولان اجباری شود 

ابراهیم پور مدیر عامل بیمه ملت درحاشیه افتتاح اولین شعبه بیمه ملت درجمع خبرنگاران درپاسخ به سوال خبرنگار بانک و صنعت درمورد بیمه آتش سوزی حادثه پلاسکو گفت: درمورد سایر بناهای مشابه پلاسکو میزان ریسک بررسی و گزارشات سازمان آتش نشانی نیز دریافت میشود که درصورت عدم توجه به گزارشات شهرداری و وزارت کار بیمه نخواهند شد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت مطالبات این شرکت و برنامه مدیریت برای سامان دهی این مطالبات افزود:  این مطالبات از سال های گذشته ایجاد شده و به منظور کنترل آن کمیته وصول مطالبات در شرکت راه اندازی شده است که به لحاظ سنی و وزنی مطالبات را تجزیه و تحلیل کرده و برنامه وصول این مطالبات تدوین شده است . وی عنوان کرد که 40 میلیارد تومان آن مربوط به هواپیمایی آسمان است که برای وصول آن رایزنی هایی به عمل آمده و به زودی به حطیه وصول در می آید.البته وی این نکته را متذکر شد که در زمینه مطالبات وضع بیمه ملت بدتر از سایر شرکت ها نیست .

مدیرعامل بیمه ملت در پاسخ به پرسش توضیحی در مورد سرمایه بیمه ملت گفت: افزایش سرمایه بیمه ملت به از 285 میلیارد تومان به 400میلیارد تومان تا پایان سال خبر داد و در ادامه گفت: طرح بیمه همراه خیرین ، بیمه مستمری زنان خانه دار ، اجرایی شده است که به لطف خدا در حال رشد و توسعه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران