پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304249 تاریخ : 1396/06/25-09:34:54
,8,
آغاز افشای اطلاعات نهادهای مالی بورسی از امروز

آغاز افشای اطلاعات نهادهای مالی بورسی از امروز

بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف اطلاع‌رسانی و جلوگیری از ایجاد مشکلات حاشیه‌ای برای سرمایه‌گذاران از امروز شنبه فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بر اساس این مجوز از امروز شنبه، 25 شهریورماه، اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از شرکت های کارگزاری، شرکت های تأمین سرمایه، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان و ... به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آنها اطلاع رسانی می شود.

محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی درباره امکانات این سامانه گفت؛ ریز اطلاعات نهادهای مالی از نام،  مجوزها، اسامی مدیران گرفته تا آدرس، تلفن و پایگاه الکترونیکی آنها در اختیار عموم قرار می گیرد البته در صورت درخواست اطلاعات بیشتر، سرمایه گذاران می توانند با ورود به صفحه اختصاصی هر نهاد، اطلاعات تفصیلی آن را به صورت فارسی و انگلیسی به دست آورند.

به گفته این مقام مسوول هدف از این اقدام انعکاس کامل اطلاعات و مجوزهای فعالیت نهادهای مالی است تا از این به بعد تنها یک سایت مرجع برای شناسایی نهادهای مالی بازار سرمایه وجود داشته باشد. در این سایت علاوه بر اینکه اطلاعات نهادهای مالی بر اساس نوع نهاد مالی، نوع مجوزهای فعالیتها منعکس می شود امکان جستجو بر اساس طبق? نهادهای مالی یا نوع مجوز فعالیت نیز وجود دارد.

معتمد افزود: این امر به سرمایه گذاران در جستجوی نهادهای مالی بر اساس نیاز اطلاعاتی مورد نظر کمک می کند تا به اطلاعات مورد نیاز در خصوص هر نهاد مالی به صورت متمرکز و امن دسترسی داشته باشند.   

بر اساس گفته های مدیر نظارت بر نهادهای مالی، این سامانه به دلیل فرایند احراز هویت و ارتباط نظام مندی که بین سازمان بورس و نهادهای مالی از طریق امضاء الکترونیکی به وجود می آورد مانع سوء استفاده اشخاص فاقد مجوز می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران