پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265560 تاریخ : 1395/11/08-10:25:06
,10029,
اعمال ضوابط جدید ارزیابی محصولات آنتی‌باکتریال از سال آینده

اعمال ضوابط جدید ارزیابی محصولات آنتی‌باکتریال از سال آینده

با مطالعات صورت‌گرفته توسط کارشناسان واحد ارزیابی محصولات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو پروتکل‌های جدید در خصوص محصولات آنتی‌باکتریال از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در حال حاضر محصولات آنتی‌باکتریال بیش از 15 درصد از آمار محصولات تولیدی نانو کشور را به خود اختصاص ‌داده است و توجه به اهمیت بحث بهداشت و سلامت در جامعه، کارشناسان واحد ارزیابی را بر آن داشت تا با توجه به استانداردهای بین‌المللی و ملی ضوابط دقیق‌تری را در خصوص محصولات این حوزه تعیین کنند.

طبق مطالعات صورت گرفته منسوجات آنتی‌باکتریال باید برطبق استاندارد ملی ایران به شماره 11070 و ظروف پلاستیکی و پوشش‌ها (رنگ و رزین) بر طبق استاندارد ملی ایران به شماره 10900 مورد ارزیابی قرار ‌گیرند. همچنین حداقل فعالیت ضدباکتریایی برای محصولات آنتی‌باکتریال در استاندارد 11070 عدد 2 است که این شاخص با توجه به مطالعات تطبیقی صورت گرفته برای استاندارد 10900 نیز قابل استفاده است.

با توجه به اهمیت محصولات آنتی‌باکتریال، استانداردهای نام‌برده و حداقل میزان فعالیت ضدباکتریایی تعیین‌شده از ابتدای سال 96 ملاک ارزیابی محصولات این حوزه قرار خواهد گرفت.

همچنین محصولات آنتی‌باکتریال که تا انتهای سال 95 با فعالیت ضدباکتریایی کمتر از 2 موفق به کسب گواهینامه نانومقیاس شده‌اند در زمان تمدید در دوره‌های یک‌ساله و سه‌ساله باید به این شاخص دست یابند.

بزودی لیستی از آزمایشگاه‌های همکار سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت که مورد تایید واحد ارزیابی محصولات ستاد نانو هستند در پایگاه اینترنتی این واحد قرار خواهد گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران