پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352520 تاریخ : 1397/04/27-10:45:15
,14,4,
اعلام آمار گردشگران به سال شمسی نقصی عامدانه است

معاون گردشگری جهاد دانشگاهی :

اعلام آمار گردشگران به سال شمسی نقصی عامدانه است

صدرا عمویی گفت: مسئولان گردشگری ما به جای اعلام آمار گردشگران به سال میلادی آن را به شمسی اعلام می کنند که این کار، نقصی عامدانه و هوشمندانه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صدرا عمویی معاون ارتباطات مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی کشور امروز (چهارشنبه ) گفت: چون گردشگری یک مقوله بین المللی است باید آمار آن به میلادی اعلام شود.

وی تاکید کرد: درصورت اعلام آمار به میلادی، جای بازی با اعداد وجود ندارد زیرا آمارهای جهانی و دقیق صندوق بین المللی پول به میلادی اعلام می شود و می تواند آمارهای مخدوش را مشخص کند.
عمویی ادامه داد: به عقیده من آمار گردشگران ورودی به ایران در سال 96 پایین تر از سال 95 بود و این درحالی است که به دلیل فربه شدن طبقه متوسط، آمار گردشگری خروجی ما پیوسته بیشتر می شود و از نظر محاسبات ارز گردشگری در تراز منفی قرار داریم.
مولف کتاب چالش های گردشگری ایران گفت: برجام در گردشگری بیشتر از تاثیر واقعی، تاثیر روانی داشت.
وی یادآور شد: تعابیر سونامی و تحول عظیم گردشگری که در اوایل پسابرجام گفته می شد، شتاب‌زده و اغراق آمیز بود و پایه علمی و عملی نداشت.
 این اظهارنظر معاون گردشگری جهاد دانشگاهی کشور در حالیست که رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون گردشگری وی به دفعات در نشست های خبری، آمار گردشگران سال 1397 را چهار درصد بیشتر از سال 96 و رو به رشد دانسته اند و هیچگونه اعلام آماری بر اساس سال میلادی نداشته اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 400
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران