پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279760 تاریخ : 1396/02/27-13:56:34
,15,
اعطای بیش از 2 هزار میلیارد تسهیلات به فعالان صنایع الکترونیک

اعطای بیش از 2 هزار میلیارد تسهیلات به فعالان صنایع الکترونیک

بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع الکترونیک طی 4 سال اخیر توسط صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک(صحا) وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی صحا، دکتر وحدت، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در این باره اظهار کرد: اعطای تسهیلات مالی صندوق به فعالان بخش خصوصی و تعاونی حوزه صنایع الکترونیک کشور در دولت یازدهم به ویژه در سال‌های 1394 و 1395 بیش از 80 درصد مجموع فعالیت صندوق بوده است.

وی افزود: تنها در سال 1394 آمار اعطای تسهیلات مالی صحا، معادل با نیمی از مجموع تسهیلات مالی سال‌های قبل از آن (1393-1378) بوده است.
دکتر وحدت خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در نمودار قابل مشاهده است، در سال 1395 با توجه به لزوم بازگشت تسهیلات قبلی، تنها رشد چشمگیر در تعداد تسهیلات قابل مشاهده است؛ این امر با نگهداری حداقل نقدینگی و تخصیص تمامی سرمایه ممکن در قالب تسهیلات به شرکت‌ها میسر شده است.
57489091
اعطای بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع الکترونیک
وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که میزان مطالبات واخواستی صحا نسبت به مجموع گردش مالی آن کمتر از 5 درصد است و در سال 95 این میزان، علی‌رغم افزایش چند برابری گردش مالی در حدود 10 درصد کاهش داشته است.
دکتر وحدت خاطرنشان کرد: یکی از نتایج تسهیلات مالی صحا برای شرکت‌های طرف قرارداد، حفظ اشتغال موجود در شرکت و یا ایجاد اشتغال جدید است.
57489090
اشتغال‌زایی 3243 نفری با تسهیلات 2 هزار میلیارد ریالی صحامدیرعامل صحا تصریح کرد: برآوردها بر مبنای هزینه پرسنلی طرح‌های حمایت شده بین سال‌های 1392 تا 1395 حکایت از کمک به اشتغال 3 هزار و 243 نفر در طرح‌های مورد حمایت صحا دارد. این اعم از حفظ اشتغال فعلی از طریق تامین سرمایه مورد نیاز جهت ادامه فعالیت و یا افزایش نیروی پرسنلی با راه‌اندازی طرح‌های جدید بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران