پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349466 تاریخ : 1397/03/01-17:33:19
,3,
اعطای 108 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به هموطنان آذربایجان غربی در سال 1396

از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران:

اعطای 108 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به هموطنان آذربایجان غربی در سال 1396

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران که برای بازدید از شعب استانی آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده بود در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه های محلی و استانی به معرفی این بانک پرداخت و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانک‌های دولتی، در سال 1386 افتتاح شد و با 300 شعبه آغاز به کار کرد و‌هم اکنون مالک شبکه‌ای از 527 شعبه در سراسر ایران می‌باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران؛ اکبری افزود: فعالیت تخصصی بانک جذب منابع و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به افراد است، مشتریانی که در این بانک دارای حساب قرض الحسنه پس‌انداز یا جاری هستند می‌توانند بر اساس ضوابط از تسهیلات بانک استفاده نمایند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به عملکرد این بانک از بدو تاسیس تا سال 96 اعلام کرد: 4 میلیون و 312 هزار مشتری نزد شعب بانک در سراسر کشور حساب قرض الحسنه دارند و نسبت مطالبات به کل تسهیلات اعطایی نزدیک یک درصد می باشد که این رقم بهترین عملکرد در شبکه بانکی را نشان می دهد.

اکبری ادامه داد: این بانک 90 در صد منابع جذب شده را به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های معیشت، بهداشت و درمان، اشتغالزایی و ازدواج جوانان اختصاص داده است و در سال گذشته نزدیک به 752 هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به عملکرد شعب استانی این بانک در آذربایجان غربی خبر داد: از سال 95 بالغ بر 31 هزار فقره تسهیلات به ارزش 4 هزار میلیارد تومان به شهروندان آذربایجان غربی پرداخت شده است که در همین راستا و تا کنون درصد معوقات شعب ما در این استان 0.4 (چهاردهم) درصد بوده است که در سطح کشور بی نظیر است.

وی با اشاره به فعالیت این بانک در امر مدرسه سازی، بهداشت و اهدای بسته های آموزشی به دانش آموزان 14 استان محروم، گفت: بعد از زلزله کرمانشاه بانک، 3 هزار فقره تسهیلات به ارزش 100 هزار میلیارد ریال به شهروندان زلزله زده پرداخت کرده و همچنین در مناطق زلزله زده اقدام به ساخت3 مدرسه و 3 خانه بهداشت نموده ایم.

 اکبری افزود: در سال گذشته نیز بالغ بر 33 هزار بسته آموزشی در بین دانش آموزان 14 استان محروم من جمله آذربایجان غربی، توسط شعب استانی ما اهدا شده است.

وی با اشاره به طرح مشارکتی بانک قرض الحسنه مهر ایران با سازمان زندان ها گفت: ما در این طرح وام های بین 10 تا 20 میلیون تومانی برای اشتغال به زندانیانی که از زندان آزاد شده اند و شغلی ندارند پرداخت می کنیم که افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات از سوی سازمان زندان ها معرفی می شوند و در سال 96 بالغ بر 4 میلیارد ریال برای 25 زندانی آزاد شده در سطح آذربایجان غربی توسط شعب استانی ما پرداخت شده است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه خبر داد: هرفردی می توانند با افتتاح یا انتقال حساب جاری خود به شعب ما و کسب امتیازاتی که به آن سپرده تعلق می گیرد از انواع تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شود.

اکبری در پایان خبر داد : خانواده ها و فامیل هایی که صندوق های قرض الحسنه برای اعطای وام به یکدیگر ایجاد کرده اند درصورتی که صندوق خود را به شعب بانک انتقال دهند، ما نیز به اندازه موجودی صندوق به آن بودجه ترزیق کرده و اقدام به اعطای وام با اقساط دو ساله به اعضای آن می کنیم که در این بین مدیریت صندوق و اولویت اهدای وام به اعضای آن بر عهده خود اعضای فامیل می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران