پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348956 تاریخ : 1397/02/26-13:00:55
,6,
اعتلای صنعت خودرو با «خدمت ایرانی»

اعتلای صنعت خودرو با «خدمت ایرانی»

تاکنون برای اعتلای صنعت خودروسازی ایران پیشنهادهای متعددی شده است, از فروش سهام خودروسازان به شرکت‌های خارجی تا گسترش همکاری‌های مشترک. در این بین می‌توان از راه دیگری هم سخن گفت که اگر صنعت خودروسازی آن را در پیش بگیرد می‌تواند به تعالی برسد, و آن راهی نیست جز «کسب رضایت مصرف‌کنندگان».

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ بدون شک ملاک واقعی برای ارزش گذاری یک شرکت، میزان رضایت مشتریان است. چیزی که اگر نباشد هیچ کسب و کاری نمی‌تواند ادامه حیات داده و ایجاد شغل نموده و یا زندگی کسانی را که در آن کار کرده و به مردم خدمت ارائه می‌دهند تامین نماید. رضایت، احساس مثبتی است که در فرد پس از استفاده از محصول یا دریافت خدمت ایجاد می شود. رضایت مشتری در دنیای کسب و کار امروزی، اهمیت زیادی دارد. هر کسب و کاری اگر رضایت مشتریان را به طور موثر و کارآمد نسبت به رقبای موجود خود برآورده نسازد، به احتمال زیاد سهمی از بازار مشتریان و سرمایه‌گذاران را از دست می‌دهد. رضایت تابعی از قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش است.

نام‌گذاری سال 97 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» فرصت مغتنمی است برای خودروسازان ایرانی که بتوانند با تاکید بر افزایش رضایت مشتریان؛ الگویی به نام «خدمت ایرانی» را در سال حمایت از کالای ایرانی تبیین نمایند.

به نظر می‌رسد اگر مرزهای اطلاق واژه‌ی «کالای ایرانی» را فقط به مصنوعات و اشیای ساخته شده محدود کنیم, جفایی کرده‌ایم بر گستردگی نام‌گذاری سال 97! چرا که مقصود از «کالای ایرانی» فقط کالاهای ملموس ساخته شده نیست, بلکه واژه «کالای ایرانی» در برگیرنده مفهومی گسترده‌تر از اشیاء ملموس است. یکی از مهمترین مباحثی که می‌توان موضوع آن را با «کالا» در هم تنیده دانست, بحث «خدمت» است. اگر کالا با خدمات مناسبی همراه نباشد, نه تنها قادر نیست که سهم بازار خوبی را به خود اختصاص دهد.

کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش در ارزشیابی یک محصول فاکتورهایی هستند که میزان رضایت مشتری را تعیین می‌کنند. ارتقاء سطح رضایتمندی مشتری به همان مقدار که باعث افزایش فروش محصول و ارتقاء سودآوری سازمان می‌شود، عدم رضایت نیز می‌تواند نتیجه عکس را موجب شود. افزایش رضایت بر تمام ابعاد سازمان تاثیر می‌گذارند.

گروه خودروسازی سایپا طرح ابتکاری «خدمت ایرانی» را در کنار تولید «کالای ایرانی» در دستور کار خود قرارداده است. بر اساس این طرح شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا در زمینه‌های:

* افزایش کیفیت

* ارتقاء خدمات پس از فروش

اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرارداده‌اند. مهندس جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا معتقد است که «برندسازی در مورد کالای ایرانی زمانی موفق خواهد بود که ما بتوانیم کالا و خدمتی در خور شان مردم ایران تولید و ارائه نمایم». به همین منظور تمامی شرکت‌ها گروه سایپا موظف شدند که افزایش کیفیت را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود در سال 97 قرار دهند. از سوی دیگر در راستای ارتقاء خدمات پس از فروش, این گروه در نظر دارد با ارائه طرح جامع «اخلاق خدمت» انگیزی کافی نسبت به ارائه خدمات به مشتریان با تمام امکانات و با سریع‌ترین شکل ممکن در بین تمامی کارکنان ایجاد نماید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران