پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353808 تاریخ : 1397/05/16-17:05:00
,10028,10031,
اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سال 1397 وزارت آموزش و پرورش 100 درصد تخصیص یافته است

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور:

اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سال 1397 وزارت آموزش و پرورش 100 درصد تخصیص یافته است

سعید طاهری، افزایش اعتبارات آموزش و پرورش توسط دولت را قابل توجه دانست و گفت: با توجه به نگاه خاص به تأمین هزینه فعالیت‌های جاری وزارت آموزش و پرورش، کل اعتبار ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای در سال جاری که حدود 14 هزار و 40 میلیارد ریال (1404 میلیارد تومان) بوده، تاکنون به صورت 100 درصد تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور،‌ سعید طاهری در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص طرح تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام که پنجاه درصد آن توسط خیرین تأمین شده باشد گفت: این پروژه‌ها که از جمله مهم‌ترین طرح‌های تملک حوزه آموزش و پرورش عمومی بوده و نمودی از مشارکت مردم شریف و خیرین فرهیخته در اجرای طرح‌های عمرانی و در راستای ایجاد  انگیزه و تقویت کمک خیرین در امر مدرسه‌سازی است که در سال 1396 مبلغ 2،062 میلیارد ریال اعتبار ابلاغی به آنها به میزان 100 درصد تخصیص یافت.

وی افزود: در سال جاری نیز  اعتبار ابلاغی این طرح به مبلغ 3،089 میلیارد ریال (با رشد 50 درصد نسبت به سال گذشته)، در سه ماهه اول سال جاری 100 درصد تخصیص یافته است.

طاهری گفت: با توجه به اهتمام دولت نسبت به ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی، اعتبارات ردیف‌های حمایتی و کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ذیل وزارتخانه آموزش و پرورش از مبلغ 11413میلیارد ریال در سال 1396 به 20909میلیارد ریال در سال 1397 رسیده که معادل 83,2 درصد رشد داشته است. نکته قابل توجه این است که تاکنون حدود 52 درصد اعتبار هزینه‌ای سال جاری آموزش و پرورش عمومی (شامل اعتبار تمامی دستگاه‌ها، ردیف‌های مستقل و تابعه وزارت آموزش و پرورش) نیز تخصیص یافته است.

وی گفت: مجموع این تخصیص‌ها، در ردیف‌های هزینه‌ای مختلف، متفاوت بوده اما توزیع اعتبارات مربوط به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و ردیف‌های هزینه‌ای تابعه به طور میانگین 52,2 درصد است.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به این که بودجه آموزش و پرورش و ردیف‌های هزینه‌ای مربوط توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، ادامه داد: به طور میانگین، ردیف‌های هزینه‌ای تابعه وزارت آموزش و پرورش در 6 ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل، حدود 16 درصد افزایش تخصیص داشته است.

وی با اشاره به جزئیات ردیف‌های اعتباری یادشده، افزود: در زمینه‌ فعالیت خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار 38 درصد، کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی 38 درصد، طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم 36 درصد، سرانه دانش‌آموزی 33 درصد، فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش آموزان بیش از 30 درصد، فعالیت‌‌های پرورشی و امور تربیتی دانش‌آموزان بیش از 30 درصد، برون‌سپاری و توسعه مشارکت در آموزش‌های کار و دانش هم بیش از 33 درصد اعتبارات ابلاغی، تخصیص یافته است.

وی در ادامه افزود: همچنین به‌منظور تأدیه مطالبات پاداش پایان خدمت حدود 41 هزار نفر بازنشسته فرهنگی مربوط به سال 1396، حدود 37 هزار میلیارد ریال به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده که مقرر گردید در سه مرحله و تا پایان شهریورماه سال جاری، 100درصد تخصیص یابد. در همین ارتباط، اولین مرحله تخصیص از رقم ابلاغی مذکور به میزان 1،217 میلیارد ریال در اواخر تیرماه سال جاری برای پرداخت مطالبات پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال 1396 در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

طاهری‌ تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور توانسته است با تخصیص این اعتبارات در کل مجموعه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، گام‌های مطلوبی در جهت حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی این وزارتخانه، بر‌دارد.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌های سفر 2 روزه خود به آذربایجان غربی افزود: برنامه سفرهای استانی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار توسط دکتر نمکی معاون امورعلمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور طراحی شده است که با حضور هم زمان ایشان و همه روسای امور و مشاورین این معاونت در مناطق مختلف استان و بازدیداز پروژه‌های ملی و وضعیت استان در بخش‌های مختلف، برگزاری جلسات کارشناسی و در نهایت حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوباتی برای اجرا خواهد بود.

وی ادامه داد، در این سفر طرح های ملی استان آذربایجان غربی در مناطق ارومیه، پیرانشهر، نقده، مهاباد و سایر مناطق مورد بازدید قرار گرفت و وضعیت جاری آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در جلسات تخصصی بررسی شد.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: همچنین برنامه‌هایی برای اصلاح ساختار، ساماندهی نیروی انسانی و کمک به طرح‌های‌ عمرانی استان برنامه‌ریزی شده است که بعد از احصای اولویت‌های استان، در سال جاری در لایحه بودجه سال 1398 لحاظ می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران