پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309475 تاریخ : 1396/09/03-15:34:17
,3,
اظهارات رییس کل بانک مرکزی تاییدی دیگر بر صحت عملکرد موسسه مالی و اعتباری نور

اظهارات رییس کل بانک مرکزی تاییدی دیگر بر صحت عملکرد موسسه مالی و اعتباری نور

علی رغم برخی اظهار نظرات و شایعه پراکنی های رسانه های معاند در خصوص نحوه عملکرد موسسه مالی و اعتباری نور و وجود تخلفات گسترده با عناوین پرداخت سودهای نامتعارف و 40 درصدی و اضافه برداشت توسط این موسسه ؛ روز گذشته در آیین تقدیر از برگزیدگان اولین المپیاد علمی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی که در بانک مرکزی برگزار گردید دکتر ولی ا.. سیف رییس کل بانک مرکزی بار دیگر اعلام نمود موسسه اعتباری غیرمجاز فعالی در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه یکی از مزاحمت های بازار پول در چند سال اخیر وجود موسسات اعتباری غیرمجاز بوده است تاکید کرد: بروز و ظهور موسسات اعتباری غیرمجاز برای سرمایه های مردمی مخاطره جدی بود که نتیجه غایی آن نیز در هزینه تمام شده برای تولید نمود پیدا می کرد، لیکن با اقدامات شایسته بانک مرکزی در حال حاضر موسسه اعتباری غیرمجاز فعالی در کشور وجود ندارد و خوشبختانه ثبات رضایت بخشی  در بازار پول حاکم است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی که عنوان می کنند بانک ها و موسسات اعتباری بخشنامه الزامات سود سپرده ها را رعایت نمی کنند عنوان کرد:  بانک مرکزی با بررسی و نظارت بیش از 4 هزار شعبه بانکی در سراسر کشور شاهد پایبندی بانک ها و موسسات اعتباری به بخشنامه صادره بانک مرکزی در زمینه رعایت الزمات نرخ سود سپرده های بانکی است و تخلف قابل توجهی در این زمینه مشاهده نشده است. ضمن آنکه بانک ها و موسسات اعتباری درک مناسبی از تحولات و شرایط کنونی دارند و هم افزایی آنها قابل تقدیر بوده است.

دکتر ولی ا.. سیف در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بانک مرکزی اقدامات شایسته ای برای صیانت از سپرده های مردمی انجام داده است گفت: بانک ها و موسسات مالی مجاز نیز در این مسیر بایستی با ارایه خدمات به روز و متنوع زمینه مراجعه به موسسات اعتباری غیرمجاز را از بین ببرند.

موسسه‌ اعتباری نور که مجوز فعالیت خود را در تاریخ 27 اسفندماه 1391 از بانک مرکزی دریافت کرده است، از تجمیع چهار تعاونی اعتباری و صندوق قرض‌الحسنه شامل تعاونی‌های اعتباری کارسازان آینده، پیشگامان همیاریزد و صندوق‌های قرض‌الحسنه ریحانه گستر و مشیز شکل گرفته‌ است.

موسسه نور مجوز نهایی فعالیت خود را از بانک مرکزی در تاریخ 11تیر ماه 1394 دریافت کرد و از آن تاریخ به‌طور رسمی در فهرست موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفت. این موسسه چشم‌انداز فعالیت‌های خود را تاثیرگذاری بر پیشرفت کشور و توسعه‌ ملی، ارائه‌ خدمات نوین بانکی و توانمندسازی عموم افرادجامعه از طریق فراهم کردن بالاترین امکانات مشارکت اجتماعی و اعتباری ترسیم کرده ‌است.موسسه اعتباری نور در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در ساماندهی تعاونی‌های مذکور مشارکت کرده و با اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، فرآیند انتقال موسسات مذکور به موسسه نور را آغاز کرد.این در حالی است که با وجود پیچیدگی فرآیند انتقال موسسات، هیچ خللی در ارائه خدمات بانکی رخ نداده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران