پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282285 تاریخ : 1396/05/09-11:19:28
,5,17,
اسکادا در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اجرایی شد

اسکادا در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اجرایی شد

مراحل اجرایی طرح اسکادا با هزینه 100 میلیارد ریال برای کل مناطق 12 گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شانا، علیرضا مقدم، مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: سامانه سرپرستی و گردآوری داده (اسکادا) یک پروژه دو ساله است که با اجرای آن همه اطلاعات و تغییرات خطوط لوله به طور خودکار جمع آوری، پایش و آنالیز و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، مدیریت می‌شود.

وی با بیان این‌که این پروژه از کامل ترین انواع اسکادا به شمار می‌آید، گفت: این پروژه در مراحل بعدی می تواند حتی به تصمیم گیری هم منجر شود؛ به این صورت که پس از پایش اطلاعات تصمیم گیری کند که انتقال فرآورده با چه برنامه‌ای انجام شود.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران  تصریح کرد: البته فرامین عملیات در مرحله نخست طرح نه به‌صورت اتوماتیک، بلکه به‌طور دستی انجام می‌شود.

مقدم با بیان این‌که ساخت مرکز مدیریت اسکادا در ری آغاز شده است، تصریح کرد: مدیریت یادشده زیر نظر کنترل مرکزی فعالیت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اجرای پروژه اسکادا با توجه به کامل بودن آن از نظر توان محاسبات و مدیریت انتقال، سود و صرفه اقتصادی مناسبی خواهد داشت.

سامانه سرپرستی و گردآوری داده یا اسکادا (SCADA: Supervisory Control And Data Acquisition) به سامانه‌های کنترل و اندازه‌گیری در مقیاس بزرگ گفته می‌شود؛ به‌طور معمول منظور از اسکادا یک سامانه? مرکزی است که نظارت و کنترل یک سایت یا سیستم گسترده در فواصل زیاد (در حد چندین کیلومتر) را بر عهده دارد.

در یک سیستم اسکادا اتاق کنترل می‌تواند بر پایه? داده‌های به‌دست‌آمده دستورهای لازم را صادر کند، همچنین این داده‌ها در یک سیستم ثبت اطلاعات یا سیستم مدیریت پایگاه داده ذخیره می‌شوند که معمولاً قابلیت ترسیم نمودار و تحلیل اطلاعات را هم دارد.

سیستم‌های اسکادا برای پایش یا کنترل فرآیندهای شیمیایی، حمل و نقل، سیستم‌های آب‌رسانی شهری، کنترل تولید و توزیع انرژی الکتریکی و در خطوط نفت و گاز و دیگر فرآیندهای گسترده و توزیع یافته، استفاده می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 265
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران