پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350382 تاریخ : 1397/03/19-13:50:21
,17,21,
استمرار سیاست ارزی فعلی به صلاح اقتصاد نیست/ رشد ثبت سفارش مدیریت واردات را با چالش روبرو می کند

پورابراهیمی داورانی:

استمرار سیاست ارزی فعلی به صلاح اقتصاد نیست/ رشد ثبت سفارش مدیریت واردات را با چالش روبرو می کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تقاضا برای واردات گفت: استمرار سیاست ارزی فعلی به صلاح اقتصاد کشور نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی گفت: در شرایطی که عوامل درونی و برونی با واقعیت‌های اقتصادی مطابق نبود سیاست های ارزی  دولت می‌توانست در کنترل مقطعی التهابات ارز موثر باشد؛ اما باید پذیرفت استمرار سیاست های غیرتخصصی در اقتصاد ممکن نخواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انتظار از دولت وجود دارد با اقدامات تخصصی اقتصادی و منطقی بازار ارز را مدیریت کند چرا که تداوم سیاست فعلی در بازار ارز باعث می‌شود التهابات در این بازار در آینده نیز افزایش یابد.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: باید پذیرفت نرخ ارز در بازار آزاد با آنچه که دولت به عنوان نرخ ارز اعلام کرده متفاوت است.

نرخ بالای ارز در بازار آزاد غیرقابل کتمان است

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه نرخ بالای ارز در بازار آزاد غیرقابل کتمان است، گفت: عوامل اقتصادی بر اساس نرخ ارز در بازار آزاد معمولا شکل می گیرد.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این رابطه افزود: نرخ 4200 تومانی دلار باعث شده تقاضا برای واردات افزایش یابد و انگیزه برای ثبت سفارش رشد کند به نحوی که در حال حاضر شرایط به صورتی است که واردات کالا باعث کسب بازده 50 درصدی ظرف چند ماه می شود که این موضوع تقاضای کاذب واردات را در پی داشته است.

عدم تغییر در سیاست های ارزی صادرات رسمی را با چالش روبرو می کند

پور ابراهیمی داورانی تصریح کرد:ادامه سیاست ارزی اخیر دولت علاوه بر اینکه به عدم مدیریت واردات منجر شده به بخش صادرات رسمی کشور نیز ضربه وارد می کند و پدیده صادرات قاچاق را در پی دارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:استمرار سیاست ارزی فعلی باعث می‌شود که رانت از محل صادرات و واردات در کشور وجود داشته باشد بنابراین دولت باید تدابیر اساسی در بازار ارز اتخاذ کند و  به بحث ایجاد بازار متشکل توجه کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران