پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399140 تاریخ : 1397/07/24-13:19:40
,15,
استقرار بالن های اینترنتی در مرزهای مهران و خسروی

استقرار بالن های اینترنتی در مرزهای مهران و خسروی

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملکرد موفق بالن های اینترنتی در اربعین سال گذشته، از استقرار این بالن ها در مرزهای مهران و خسروی در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه سامانه بالن مخابراتی بام 2 برای ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر می شود، گفت: پس از بهره‌برداری موفقیت آمیز از سامانه بالن بام 1، در مراسم اربعین سال گذشته و متعاقب آن در کمک رسانی به مردم آسیب دیده در زلزله غرب کشور، طراحی و ساخت سامانه سکوی هوایی ارتقاء یافته، با عنوان بام2، در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد که اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین سامانه بهبود یافته بالن بام1 نیز در مرز خسروی مستقر می‌شود و خدمات اینترنتی به زائران در مراسم اربعین حسینی ارائه می‌دهد.
صمیمی با اشاره به ارتقای این سامانه نسبت به سال قبل تصریح کرد: محموله در نظر گرفته شده برای سامانه بام 2 از فناوری 4G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می شود. بنابراین، ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود 1 کیلومتر به 10 کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است. 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران