پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280019 تاریخ : 1396/03/06-10:00:18
,5,
استقبال کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید نفت

اخبار کوتاه جهان انرژی؛

استقبال کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید نفت

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله استقبال کشورهای عضو و غیر عضو اوپک از تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید نفت، همراهی غیراوپکی‌ها با توافق جدید اوپک و پذیرش عضویت گینه استوایی به عنوان چهاردهمین عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بلومبرگ،‌ اخبار رسیده از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه اوپک حکایت از آن دارد که کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت، متشکل از 6 کشور عضو و غیر عضو اوپک در وین، از ادامه برنامه کاهش تولید اوپک تا ماه مارس 2018 حمایت کرد. 


تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید تایید شد
به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز، وزیران نفت و انرژی کشور های عضو این سازمان در یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی خود، بر تمدید توافق کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت در بازه زمانی 9 ماه به اجماع رسیدند.

همراهی غیراوپکی‌ها با اوپک برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید
‎به گزارش رویترز، کشورهای غیرعضو سازمان اوپک، در پی توافق با اعضای این سازمان، برای دومین بار در 6 ماه گذشته با کاهش 600 هزار بشکه ای تولید نفت خود به مدت 9 ماه دیگر موافقت کردند. 
‎آمارها حاکی از پایبندی 50 درصدی کشورهای غیراوپک به توافق کاهش تولید نفت در 6 ماه گذشته است که در مقابل تعهد بیش از 100 درصدی اعضای این سازمان بسیار اندک است.

نیجریه با توافق کاهش تولید نفت همسو شد
‎به گزارش رویترز، «امانوئل ایبه کاچیکوو»، وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که کشورش مخالفتی با پیوستن به توافق کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان اوپک ندارد.
وی افزود: باید صبر کنیم تا آثار درگیری های نظامی از صنعت نفت نیجریه پاک شود و زیرساخت ها از نو ساخته شود و بتوانیم به تولید معمول خود برسیم.

عراق تمدید توافق اوپک را بهترین گزینه خواند
‎به گزارش رویترز، «جبار علی اللعیبی» گفت: تمدید سطح کنونی عرضه نفت از سوی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بهترین گزینه برای برقراری توازن در بازار و افزایش قیمت های نفت است

توتال، توافق اوپک تکلیف بازار نفت را روشن کرد
‎به گزارش رویترز، «پاتریک پویان»، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال گفت که 9 ماه تمدید توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، به دستورالعمل بازار نفت دست کم تا 2018 میلادی را مشخص کرد.
‎پویان گفت: این تصمیم درستی بود زیرا مدت اجرای آن بیش از 6 ماه است و تا سال 2018 میلادی تکلیف مشخص است و همه چیز را به نشست بعدی این سازمان در 30 نوامبر موکول نمی کند.

وزیر نفت عراق: نفت اقلیم کردستان بخشی از تمدید توافق اوپک نیست
‎به گزارش اویل پرایس، اگرچه «جبار علی اللعیبی»، وزیر نفت عراق، چندی پیش تمدید توافق کاهش تولید را تنها راه توازن بازار نفت عنوان کرده بود اما در حال حاضر گفته است که صادرات نفت اقلیم نیمه خودمختار کردستان بخشی از تمدید 9 ماهه توافق یاد شده نیست.
‎وی افزود: اقلیم کردستان در زمره این قرارداد قرار نگرفته است، اما قصد دارم با مقامات این منطقه صحبت کنم و رضایت آنها را برای کاهش تولید به دست آورم. 

احتمال گفت و گوی وزیر انرژی روسیه در باره تنظیمات توافق اوپک در نشست نظارتی 
به گزارش رویترز، «الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه گفت: کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش تولید در نشست آینده خود می تواند موضوع تنظیمات و جزئیات احتمالی این توافق را به بحث بگذارد.
نواک افزود: ما می توانیم درباره این برنامه هر زمانی تشکیل جلسه دهیم و هر دو ماه دور هم جمع شویم و مفاد قرارداد را که مورد توافق قرار گرفته، تغییر دهیم. 

گینه استوایی عضو جدید اوپک
‎به گزارش رویترز، یک منبع نزدیک به وزیر نفت گینه استوایی اعلام کرد که این کشور به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ نفت در آفریقا، به عنوان جدیدترین عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تأیید شده است. 
‎گینه استوایی در ماه ژانویه سال 2017 میلادی اعلام کرده بود که برای تبدیل شدن به چهاردهمین عضو اوپک تلاش می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران