پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376918 تاریخ : 1397/06/27-09:42:13
,17,5,
استقبال رییس‌کمسیون صنایع از آزادسازی عرضه پتروشیمی در بورس

استقبال رییس‌کمسیون صنایع از آزادسازی عرضه پتروشیمی در بورس

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم آزاد شدن سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس گفت: با توجه به اینکه رقابت بهترین ابزار برای قیمت‌گذاری است در رابطه با محصولات پتروشیمی هم بهتر است سقف رقابت این محصولات در بورس آزاد باشد تا سود با رقابت مشخص شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا، عزیز اکبریان ضمن بیان این نکته، عرضه کالا در بورس با توجه به مزیت‌های بورس را ضروری دانست و افزود: قیمت محصولات باید براساس قیمت تمام شده و نیز سود متعارف تعیین شود، همچنین عرضه مواد نیز باید براساس نیاز واقعی باشد تا شاهد تعادل در قیمت ها باشیم و باید قیمت کالاها و مواد اولیه در بورس به صورت شفاف و منطقی کشف شود.

وی در ادامه تشریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه کالاها عموما به صورت صنعتی، الکترونیکی و مواد غذایی وجود دارند ایجاد وقفه در عرضه هرکدام از این کالاها باعث کاهش ارزش کالا خواهد شد.

اکبریان در همین مورد گفت: کالاهای الکترونیکی با عدم عرضه این کالاها مدل های جدیدتری به بازار می آید و مواد غذایی هم ممکن است خراب و فاسد شوند بنابراین بهتر است هرچه سریع تر کالاها به بازار عرضه شوند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به لزوم ایجاد رقابت در بازار اضافه کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشوربهتراست صرفا برای کالاهای اساسی ارز دولتی در نظر گرفته شده و بازار عرضه و تقاضا قیمت سایر کالاها را تعیین کند.
اکبریان در همین مورد تاکید کرد: با توجه به نوسانات ارزی امکان کنترل و قیمت گذاری در تمامی کالاها وجود ندارد اما امکان قیمت گذاری چند قلم کالای اساسی اعلام شده، وجود دارد و می توان گفت بازار این کالاها با توجه به محدودیت قابل کنترل است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 431
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران