پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282556 تاریخ : 1396/05/15-16:35:21
,17,
استفاده تبلیغاتی از طرح اسکناس ممنوع است

استفاده تبلیغاتی از طرح اسکناس ممنوع است

بانک مرکزی چاپ و انتشار هرگونه برگه تبلیغاتی را که تداعی کننده طرح واقعی اسکناس و چک پول رایج کشور باشد، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک با هدف پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب در چاپ و انتشار برگه های تبلیغاتی با طرح اسکناس که سرمایه ملی و سند مالی است، هرگونه استفاده ابزاری از آن را ممنوع و جرم تلقی کرد.

 

از سوی دیگر و باتوجه به اینکه این سند نمایانگر هویت ملی یک کشور است، هرگونه بهره برداری و استفاده از آن تبعات جبران ناپذیری را در پی دارد. از این رو و باتوجه به وظیفه شرعی و ملی همگان در حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره، از شهروندان تقاضا می شود از انتشار و توزیع این اوراق تبلیغاتی اجتناب کنند.

چاپ و توزیع تبلیغات موسسات بر روی برگه های با تصاویر اسکناس رایج کشور منقش به امضای رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

قابل تأکید است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این گونه موارد را در صورت تکرار از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران