پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303530 تاریخ : 1396/06/13-10:32:33
,13,
استفاده از رنگ در لعاب‌دار کردن میوه‌های خشک شده منجر به ایجاد سرطان در بدن می‌شود

استفاده از رنگ در لعاب‌دار کردن میوه‌های خشک شده منجر به ایجاد سرطان در بدن می‌شود

انتقال ویروس ایدز و هپاتیت از زخم دست، به مواد خوراکی

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: سلامت میوه‌های خشک فله‌ای تضمین نمی‌شود و اینگونه مواد غذایی می‌تواند به راحتی از طریق تماس بازخم دست تولیدکنندگان، ایدز و هپاتیت را به مصرف‌کنندگان انتقال دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت محمدحسین عزیزی گفت: میوه‌های خشک از جمله خشکباری است که با استقبال زیاد مردم روبرو شده است. این در حالی است که تهیه اینگونه خوراکی‌ها به دو روش صنعتی و خانگی انجام می‌شود و بسیارس از آنها به شکل غیربهداشتی تولید می شود.

 وی افزود: فروش میوه‌های خشک به شکل فله‌ای و بدون بسته‌بندی مجاز، غیربهداشتی بوده و از سلامت کافی برخوردار نیست. این در حالی است که بسیاری از افراد اقدام به خشک کردن میوه در داخل خانه‌ها کرده و آن را  بدون تاریخ انقضا به شکل فله‌ای به مغازه‌های خشکبار فروشی، عرضه می‌کنند. 

 رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطرنشان کرد: روند تهیه میوه‌های خشک شده در داخل منازل قابل کنترل نیست بنابراین اطمینانی به رعایت بهداشت از جانب افراد تولیدکنندگان این محصول وجود ندارد چرا که به علت نیاز به گرما، بسیاری از اینگونه مواد خوراکی را در فضای باز و زیر نور آفتاب خشک می کنند و با مجاورت میوه‌های آبدار در گرد و خاک و آلودگی هوا، مواد خوراکی را آلوده می کنند. بنابراین این خوراکی‌ها علاوه بر اینکه فوایدی ندارند بلکه منجر به ورود بسیاری از میکروب‌ها به بدن مصرف‌کننده می‌شوند.

 وی در ادامه یادآور شد: در بسیاری از میوه‌های خشک همچون زردآلو از رنگ استفاده می‌شود و جنبه فوایدی آن را مواد صد در صد مضر تبدیل می‌کند. علاوه بر رنگ، اسید و نمک از جمله دیگر مواد اضافه شده به این گونه خوراکی  ها هستند که در مقایسه با نوع طبیعی آن تفاوت‌های بسیاری در ظاهر این مواد ایجاد می‌شود.

 عزیزی اذعان داشت: استفاده از رنگ در لعاب‌دار کردن میوه‌های خشک شده منجر به ایجاد سرطان در بدن می‌شود همچنین نمک اضافه شده به این مواد می‌تواند بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد و آلودگی‌های موجود در آن  افراد را به اسهال مبتلا می کند. 

 وی عنوان کرد: علاوه بر فروش میوه‌ها به‌صورت خشک از انواع آن در آب زرشک و آلبالو نیز استفاده می‌شود در این ترکیبات نیز از نمک، اسیدسیتریک و رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود. بر این اساس مصرف آن به مردم  اصلا توصیه نمی‌شود .

 رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در خصوص بیماری‌های قابل انتقال از مواد خوراکی به همراه افزودنی‌های غیرمجاز گفت: بیماری‌های اسهال، وبا، انواع مسمومیت‌ها و سرطان از جمله بیماری‌هایی هستند که براثر مصرف اینگونه مواد غذایی در افراد مصرف‌کننده به‌وجود می‌آید.

 وی افزود: وجود انواع زخم و برش بر روی دستان تولیدکنندگان میوه‌های خشک و آلو و لواشک می‌تواند به‌راحتی بیماری ایدز و هپاتیت را به مصرف‌کنندگان انتقال دهد بنابراین مردم باید در هنگام خرید اینگونه مواد خوراکی دقت لازم را داشته و از نوع کارخانه‌ای و بسته‌بندی شده آن استفاده کنند./



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران