پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310658 تاریخ : 1396/09/19-13:52:15
,10028,
استعلام‌ دستگاه‌ها از تامین‌اجتماعی آنلاین می‌شود

مدیرکل دفتر نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین‌اجتماعی:

استعلام‌ دستگاه‌ها از تامین‌اجتماعی آنلاین می‌شود

مدیرکل دفتر نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین‌اجتماعی از ارسال پیامک به مراجعه‌کنندگان و اطلاع مرحله به مرحله آنها از روند کاری خود در سال آینده خبر داد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ بهروز کریمی با تشریح برخی از اقدامات این حوزه گفت: یکی از اهداف مهم سازمان، کاهش تردد مراجعه‌کنندگان در شعب و مراکز تامین‌اجتماعی است. لذا همواره در تلاش بوده‌ایم  که این مراجعات را کاهش دهیم. اخیراً مراجعه مخاطبان از سوی نهادهای خاص به شعب برای دریافت استعلام ارتباطات بیمه‌ای افزایش یافته است؛ به طوری‌که ازدحام آنها باعث شده تا همکاران از انجام دادن امور محوله خود با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند.

وی افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار استعلام از سازمان تامین اجتماعی گرفته شد. بیشتر استعلام‌ها مربوط به صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و سایر نهاد‌های حمایتی بوده است. ازاین‌رو با هر یک از نهادهایی که بیشترین استعلام را از این سازمان داشته اند، تفاهم‌نامه‌ای منعقد و سامانه‌ ارتباط بیمه‌ای را طراحی کردیم که از این پس دستگاه‌ها و نهادها در بستر اینترنت به صورت آنلاین با وارد کردن کدملی فرد استعلام بگیرند و دیگر نیازی به مراجعه فرد به شعب سازمان تامین اجتماعی نباشد.
کریمی خاطر نشان کرد: با وجود این‌که سازمان تامین اجتماعی هیچ‌گونه الزام قانونی برای پاسخگویی به استعلام سایر دستگاه‌ها ندارد، اما برای همکاری با آنها و همچنین مردم تاکنون مبادرت به انجام دادن آن کرده است. انتظار می‌رود برقراری سامانه ارتباط بیمه‌ای اندکی از ازدحام مراجعه‌کنندگان بکاهد و رضایتمندی افزایش یابد.
وی به راه‌اندازی تالار گفتمان اشاره کرد و گفت: صفحه‌ای به نام تالار گفتمان در سیستم اطلاعات مدیریتی معاونت بیمه‌ای در دسترس همه همکاران سراسر کشور قرار دارد که از طریق آن مطالب آموزشی را به استحضار همکاران می‌رسانیم و همچنین با ایجاد گفت‌وگو و تبادل دوطرفه از انتقادها و پیشنهادهای آنها نیز استفاده می‌کنیم. در گذشته همکاران حوزه نامنویسی در این تالار گفت‌وگو مشارکت نداشتند که در حال حاضر با قرار دادن اولین مطلب در این تالار، همکاران این حوزه نیز از ظرفیت‌های آن استفاده خواهند کرد، اما به نظر می‌رسد از آنجایی‌که اطلاع‌رسانی در این زمینه به طور شایسته قوی نیست، تاکنون استقبال زیادی از سوی همکاران این حوزه مشاهده نشده است. لذا انتظار داریم در روزهای آتی شاهد مشارکت بیشتر همکاران در این تالار گفتمان باشیم تا تعاملی دوطرفه بین همکاران ستاد و صف ایجاد شود.
مدیرکل دفتر نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تعامل مناسب با دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان شکایات از سازمان به دیوان عدالت اداری مربوط به اعتراض افراد در زمینه سوابق آنها است. ازاین‌رو برای کاهش میزان شکایات، جلساتی را  با همکاری حوزه حقوقی سازمان با دیوان عدالت برگزار کرده‌ایم که منجر به ارائه راهکارهایی شده است. از این پس بیمه‌شدگان معترض به سوابق خود قبل از این‌که به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند، باید از طریق شعب شکایت خود را پیگیری کنند و با مراجعه به این مراکز در صورتی که اعتراض آنها وارد باشد، به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می‌شوند و دیوان براساس پاسخ سازمان، مورد اعتراضی را رسیدگی و رأی خود را صادر می‌کند.
کریمی ادامه داد: تاکنون با جهاد دانشگاهی و کارکنان سابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که حجم زیادی از این شکایات را شامل می‌شوند، نشست‌هایی برگزار کرده‌ایم و در تلاشیم با ارائه راهکارهایی در آینده تعداد شکایت‌ها کاهش یابد و مردم سریع‌تر به حق قانونی خود دست یابند.
وی گفت: یکی از اقداماتی که در سال آینده برای افزایش رضایتمندی و شفافیت در امور سازمان تامین اجتماعی اجرایی می‌شود، ارسال پیامک به مراجعه‌کنندگان و اطلاع مرحله به مرحله آنها از روند کار خود خواهد بود و از این پس بیمه شده اطلاع خواهد یافت که کارش در چه مرحله‌ای قرار دارد و در روند  اجرای اقدامات قرار می‌گیرد.
کریمی تصریح کرد: همچنین با ارسال لیست حق بیمه توسط کارفرما، پیامکی به بیمه شده ارسال می‌شود که در آن او را از میزان کارکرد و دستمزدی که کارفرما برایش ارسال کرده است، مطلع می‌سازیم تا اگر در این زمینه اعتراضی داشت، فرصت بررسی و رسیدگی وجود داشته باشد که این امر مانع بسیاری از سوء‌استفاده‌ها خواهد شد و از تضییع حق کارگران جلوگیری می‌شود. بار مالی این اقدامات در بودجه سال 1397 پیش‌بینی شده است و ان‌شاءالله در سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این حوزه ارتقای عملکرد سامانه اینترنتی مشاهده سوابق است. تاکنون در این سامانه، سوابق بیمه‌شدگان به صورت خام نمایش داده می‌شد، اما ازاین پس مجموع سوابق در این سامانه قابل مشاهده است. به عبارت دیگر دستمزد سال 1386 به بعد و کل سوابق قابل مشاهده خواهد بود.
کریمی افزود: اگر بیمه شده با مراجعه به این سامانه موفق به مشاهده سوابق خود نشد، ممکن است سابقه بدون کد ملی درج شده، یا این‌که فاقد شماره بیمه بوده باشد که در هر صورت با مراجعه به شعبه این مشکلات رفع خواهد شد و بیمه شده می‌تواند از مجموع سوابق خود آگاهی یابد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 532
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران