پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247166 تاریخ : 1395/08/01-13:03:57
,10026,
اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران ایران چه ویژگی هایی دارد؟

اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران ایران چه ویژگی هایی دارد؟

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران به تعریف رکن هیات رئیسه به عنوان مهمترین تغییر این اساسنامه پیشنهادی اشاره کرد و یادآور شد:این هیات رئیسه مرکب از هفت نفر شامل دبیر کل و شش نفر از مدیران عامل شرکتهای بیمه است که به انتخاب شورای عمومی انتخاب می شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسندیکای بیمه گران ایران،  دبیر کل سندیکای بیمه گران معتقد است ، رکن جدید هیات رئیسه تغییر چندانی در کارآمدی کارکردهای این سندیکا ندارد و معتقد است سازمان اداری سندیکا و البته  مهمتر از  آن  اراده مدیران بیمه ای عضو شورای عمومی تعیین کننده است .

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ، علی اکبر اولیاء  بیان داشت: سندیکا بر اساس قانون بیمه مرکزی تشکیل شده تا بیمه گران از نهاد صنفی برخوردار باشند و این نهاد غیر دولتی و مستقل باید ضمن حمایت از حقوق بیمه گران بتواند ارتباط موثری میان صنعت بیمه و سایر نهادهای مرتبط برقرار کند.
 
وی تصریح کرد:برخی صاحب نظران اخیرا طرحی را جهت اثر گذاری بیشتر تعاملات سندیکا پیشنهاد کردند مبنی بر اینکه در ارکان سندیکا ،هیات رئیسه ، اضافه شود اگر چه که در همان زمان هم نظرات موافق و مخالفی در این زمینه ارایه شد.
 
اولیاء ضمن اشاره به برخی انتقادات به طرح پیشنهادی متذکر شد: برخی دوستان معتقد بودند که نباید رکن نظارت را با اجرا مخلوط کرد چرا که اگر هیات رئیسه نظارت دارد قاعدتا نباید در امور اجرائی دخالت کند.
 
به گفته وی با وجود نظرات موافق و مخالف یک اساسنامه جدید پیشنهادی تهیه و در کمیسیون راهبردی و شورای عمومی سندیکا به تصویب رسید.
 
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران به تعریف رکن هیات رئیسه به عنوان مهمترین تغییر این اساسنامه پیشنهادی اشاره کرد و یادآور شد:این هیات رئیسه مرکب از هفت نفر شامل دبیر کل و شش نفر از مدیران عامل شرکتهای بیمه است که به انتخاب شورای عمومی انتخاب می شوند.
 
اولیاء با بیان اینکه  این اساسنامه پیشنهادی به بیمه مرکزی تقدیم و جلساتی نیز در نهاد ناظر برقرار گردید تا دلایل این تغییرات از سوی سندیکا تشریح شود ، عنوان کرد: در نهایت تصمیم گیری نهایی بر عهده بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه خواهد بود.
 
دبیر کل سندیکای بیمه گران اذعان داشت :البته به اعتقاد من این تغییرات ، نقش چندان تعیین کننده ای در اثر گذاری تصمیمات سندیکا نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه رکن جدید هیات رئیسه  نیز تغییر چندانی در کارامدی کارکردهای سندیکا ندارد،تاکید کرد :به نظر می رسد شخص دبیر کل و سازمان اداری سندیکا و البته از همه اینها مهمتر اراده مدیران بیمه ای عضو شورای عمومی سندیکاست که می تواند پایه های اقتدار سندیکا را منسجم کند .
 
آولیاء ضمن تاکید بر اینکه مبانی قدرت سندیکا به انسجام و هماهنگی بیمه گران بر می گردد ، اذعان داشت: راهکار اثر گذاری تصمیمات سندیکا بر نهادهای بالادستی از جمله مجلس و قوه قضائیه ، اتحاد و رعایت اصول حرفه ای ضمن بهره گیری از ظرفیت های رسانه های گروهی است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران