پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375926 تاریخ : 1397/06/14-14:29:28
,6,
آزاد سازی قیمت خودرو با بازار انحصاری معنا ندارد

آزاد سازی قیمت خودرو با بازار انحصاری معنا ندارد

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با اشاره به انحصار در بازار خودرو کشور اظهار داشت : متاسفانه در مدت کوتاهی شاهد افزایش بیش از حد قیمت خودروهای داخلی بوده ایم که نشان دهنده انحصار بازار توسط خودروسازان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با اشاره به انحصار در بازار خودرو کشور اظهار داشت : متاسفانه در مدت کوتاهی شاهد افزایش بیش از حد قیمت خودروهای داخلی بوده ایم که نشان دهنده انحصار بازار توسط خودروسازان است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی  در خصوص تاثیر آزاد سازی قیمت خودرو بر بازار تصریح کرد : طی 40 سال گذشته مسئولان در هیچ یک از حوزه ها برنامه و استراتژی خاصی برای بهره مندی مردم ارائه نداده اند و در حال حاضر خودروسازان داخلی برای کسب درآمد بیشتر و رفع زیان های انباشته شده طی سال های گذشته و همچنین تامین هزینه های بسیار بالای خود شرایط جدیدی را بوجود آورده اند.

وی در ادامه افزود: در حالی که گفته می شود تقاضا برای خرید خودرو افزایش یافته است، شاهد موجودی بسیار زیاد در انبارهای خودروسازان هستیم لذا در این رفتارها یک نوع واسطه گری وجود دارد و هیچ تفاوتی ندارد که قیمت خودرو آزاد شود یا خیر زیرا بازار در انحصار خودروسازان داخلی است.

سهل آبادی تاکید کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان تا زمانیکه دلایل این اتفاقات مشخص نشود هیچ تصمیم جدیدی را نخواهیم پذیرفت.

وی در پایان در خصوص تاثیر تهیه ارز مورد نیاز خودروسازان از بازار ثانویه بر قیمت تمام شده خودروگفت: درست است که قیمت ارز مورد نیاز خودروسازان افزایش یافته است اما هزینه تولید یک خودرو در حدی نیست که طی 20 روز شاهد اتفاقات ناگوار در جامعه باشیم و علاوه بر این خودروسازان بزرگ مطالبات قطعه سازان را به موقع پرداخت نمی کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران