پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305189 تاریخ : 1396/07/06-11:22:44
,14,12,
از رسم علم بندی در ماسوله چه  میدانید؟

گزارش

از رسم علم بندی در ماسوله چه میدانید؟

ماسوله شهری است تاریخی و بسیار چشم نواز که به موجب کوچک بودنش شهرک خوانده میشود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اکثر ما ماسوله را به بهانه ی خانه های پلکانی آن می شناسیم اما جالب است رسم تاریخی علم بندی ماسوله را هم بدانید.

رسم علم بندی ماسوله هر ساله در غروب ششم ماه محرم الحرام برگزار میشود. این مراسم تاریخی و مذهبی که قدمتی قریب به هشت قرن دارد بازدید کنندگان زیادی را از جای جا مختلف ایران و جهان به خود جذب میکند.

در ابتدای این مراسم تاریخی بنا بر سنت قدیمی ، عزادارن بر روی بام ها و حیاط مساجد سنج ها را به می زنند و در شیپور های خود می دمند تا تمامی اهالی دور هم جمع شوند.

دسته های عزاداری یکی پس از دیگری در کوچه های در کوچه های شهر عزاداری میکنند و سینه زنان و به نوبت وارد صحن امامزاده عون بن علی می شوند تا علم از بالکن امامزاده به آنها داده شود.

در این شب در اکثر خانه ها برای دادن نذری امام حسین(ع) باز است ماسوله ای ها از عزادارن و عاشقان اهل بیت(ع)با چای دارچین محلی و شیر داغ و کلوچه های محلی مثل اگردک پذیرایی و زیر پای عزادارن گوسفند نذری قربانی میکنند.

علت ویژه بودن مراسم علم بندی در ماسوله، ارزش و اولویت اقوم در اجرای آن است. علمدارها و کسانی که علم را به مسجد منتقل میکنند خانواده های قدیمی و سرشناس شهر هستند که بدین نحو موقعیت و اعتبار خود را قوام می بخشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران