پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267935 تاریخ : 1395/12/21-15:39:05
,4,17,10028,
ارمنستان برای صادرات به ایران واحد حلال باز کرد

ارمنستان برای صادرات به ایران واحد حلال باز کرد

کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان از تاسیس دفتر حلال در این کشور برای صادرات انواع مختلف مواد خوراکی به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سایت خبری لراگیر ارمنستان روز شنبه به نقل از سخنان کاراپتیان نوشت: دولت ارمنستان یک برنامه سرمایه گذاری دارد و سهم استان سیونیک هم در سال جاری میلادی 55 میلیون دلار است.

وی افزود: فعالیت ها در استان سیونیک بیشتر زمینه استخراج معادن، دامداری، کشاورزی و گسترش بازرگانی به سمت ایران مد نظر است. 
وی افزود : در زمان حاضر با ایران در زمینه ایجاد منطقه آزاد اقتصادی مقری نیز در حال مذاکره هستیم که با کمک بخش های دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.
شهر مِغری در استان سیونیک ارمنستان در منطقه مرزی با ایران قرار دارد. 
به گفته کاراپتیان قرار است با همکاری طرف های ایرانی یک شرکت صادراتی تاسیس شود و اجناس ارمنی را به بازار ایران صادر کند و به همین منظور و برای حل مشکل کیفی اجناس ارمنستان، در ایروان دفتر حلال تاسیس شد.
اِمیل تاراسیان معاون وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری های ارمنستان نیز 27 دی ماه گفته بود: هدف از افتتاح دفتر غذای حلال ایران در ایروان و دیگر مناطق ارمنستان استفاده از این بازار برای افزایش مبادلات بازرگانی بین دو کشوراست. 
تاراسیان افزود: امکانات بیشتری برای توسعه مناسبات دو کشور وجود دارد که گشایش دفاتر غذای حلال در ارمنستان به افزایش مبادلات نیز منجر خواهد شد. 
وی همچنین به وجود فرصت های فراوان همکاری های دو جانبه برای تولید محصولات حلال در ارمنستان و صادرات آن به کشورهای مختلف از جمله ایران با دستاوردهای اقتصادی برای طرفین اشاره کرد. 
مقام ارمنستانی افزود: از سوی دیگر، وجود فرآورده های غذایی حلال و توزیع آن سبب افزایش جذابیت گردشگری ارمنستان می شود، زیرا نیازهای گردشگران کشورهای اسلامی هم در این زمینه تامین خواهد شد. 
تاراسیان همچنین بر ضرورت ایجاد نهادهای صدور گواهی کیفیت در ارمنستان و ایران، ارتباط بین مجموعه های مسئول در این بخش ها و پیگیری جدی برنامه های توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در عرصه های مختلف تاکید کرد. 
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران