پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281312 تاریخ : 1396/04/18-11:53:09
,11,25,
ارزش صادرات سنگ تزئینی و نما 47 درصد رشد کرد

در سال 1395؛

ارزش صادرات سنگ تزئینی و نما 47 درصد رشد کرد

نایب رئیس انجمن سنگ ایران ضمن اعلام رشد 47 درصدی ارزش صادرات سنگ تزئینی و نمای فرآوری شده در سال 1395 نسبت به سال 1394 گفت: مجموع ارزش صادرات این کالاهای معدنی به وزن 380 هزار تن به 126 میلیون دلار رسید .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مالک رحمتی امروز(یکشنبه) در نشستی خبری مجموع صادرات سنگ تزئینی را در سال 1394 به وزن 259 هزار تن و ارزش 87 میلیون دلار اعلام کرد.

وی اضافه کرد: صادرات سنگ کارنشده نیز پارسال 750 هزار تن به ارزش 147 میلیون دلار بود. میزان و ارزش صادرات این کالا در سال 1394 بالغ بر 508 هزار تن و به ارزش 100 میلیون دلار بود.

هدف 2 میلیارد دلاری 
رحمتی گفت: شورای سیاستگذاری سنگ کشور که ریاست آن برعهده معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت است، هدف نهایی برای یک دوره پنج ساله صادرات سنگ تزئینی و نما را 2 میلیارد دلار اعلام کرده است که علاوه برآن باید در مدت پنج سال ظرفیت مجموع پروانه های بهره برداری این بخش از رقم 13 میلیون تن فعلی به 27 میلیون تن برسد .

ایران سومین کشور از نظر تنوع و حجم تولید 
نایب رئیس انجمن سنگ ایران معتقد است: جمهوری اسلامی ایران اکنون پس از کشورهای جمهوری خلق چین و ایتالیا از نظر تنوع و تولید سنگ تزئینی و نما در مقام سوم قرار دارد و رشد صادرات سنگ کارشده و نشده در مقایسه با سال 1394 نشانه حرکت رو به جلو در این بخش است .

پرهیز از تصمیمات شتابزده و بی برنامه
رحمتی افزود: صنعت سنگ کشور مانند دیگر صنایع نیازمند سیاست گذاری های برنامه ای و بدور تصمیمات شتابزده و فوری است، زیرا ثبات در قوانین ومقررات امکان تنظیم برنامه را برای تولید کننده و فعالان صنعتی - معدنی فراهم می کند.
یه گفته وی، صنعت سنگ در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی دارای مشخصه درونزایی و برون نگری است و بنابراین حمایت و پشتیبانی دولت را نیاز دارد .

 بیش از یکهزار و 100 معدن فعال سنگ
نایب رییس تشکل یاد شده اضافه کرد: آمارها نشان می دهد شمار معادن سنگ کشور اکنون به یک هزار و 555 معدن رسیده که تعداد یک هزار و 165 معدن فعال و بقیه در حال تجهیز است .
وی تصریح کرد: صنعت سنگ کشور دارای ویژگی اشتغال زایی و اثرگذاری بر تولید ناخالص داخلی است و بنابراین باید سهمی از منابع را به آن اختصاص داد تا زمینه ساز رشد اقتصادی پیش بینی شده در قالب برنامه ششم توسعه باشد.

 صنعت سنگ برخوردار از قابلیت سرمایه گذاری خارجی
رحمتی گفت: همانطور که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور قابلیت بهره گیری از منابع و سرمایه گذاری خارجی را دارند، صنعت سنگ هم با مزیت صادراتی و ذخایر غنی و متنوع می تواند جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشد .
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری خارجی در صنعت سنگ ضامن منافع برد - برد برای دو طرف است و از این امر باید حمایت شود .

 جمهوری اسلامی دارای پنج هزار و 700 معدن فعال است که سالیانه حدود 400 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می شود .
وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرده حدود 60 تا 65 درصد معادن فعال کشور دارای مشخصه مصالح ساختمانی است .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 487
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران