پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278159 تاریخ : 1396/01/06-12:15:46
,25,
ارزش صادرات تولیدات معدن و صنایع معدنی به 5.4 میلیارد دلار رسید

عملکرد 10ماه

ارزش صادرات تولیدات معدن و صنایع معدنی به 5.4 میلیارد دلار رسید

:براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات بخش معدن وصنایع معدنی کشورمان در دوره 10 ماهه 95 ( منتهی به دیماه ) برابر با 5.4 میلیارد دلار ثبت شد که 15.3 درصد از کل صادرات ایران را در این مدت شامل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،براساس آمارهای اعلام شده ، صادرات زنجیره فولاد بالاترین سهم را در این دوره با 40.6 درصد به خود اختصاص داده است .

همچنین سهم مس 11/2 درصد و سنگ آهن با 11/1 درصد به ترتیب رده های بعدی پس از زنجیره فولاد را از آن خود ساختند .
 چین مقصد اول صادرات
برابر آمارهای یاد شده کشور چین با جذب 22/9 درصد از صادرات ایران در دوره 10 ماهه در واقع مقصد اول کالاهای صادراتی کشورمان بود، پس از آن عراق با 13/3 درصد و امارات با 9/2 درصد جای گرفته است .

واردات بیش از 3میلیارد دلاری تولیدات معدن و صنایع معدنی
برپایه اطلاعات موجود در مدت 10 ماهه 95 ( منتهی به دی ) به میزان 3.08 میلیارد دلار تولیدات معدن و صنایع معدنی وارد کشور شد که 8.5 درصد کل واردات را به خود اختصاص داد.

 فولاد شاگرد اول واردات 
برابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مدت 10 ماهه پارسال فولاد سهم 70 درصدی از واردات را به عنوان بیشترین سهم از آن خود ساخته است و درواقع حدود 30 درصد بیشتر از صادرات کشور در این حوزه عملکرد داشتیم .
امیر صباغ مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو سال گذشته اعلام کرده بود، ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال 94 به بیش از هفت میلیارد دلار رسید.
وی تصریح کرد: سال 1394، میزان تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی به رقم 11.5 میلیارد دلار رسید که هفت میلیارد و 50 هزار دلار مربوط به صادرات و 4.44 میلیارد دلار واردات صورت گرفت .
زنجیره صنعت فولاد و صنایع پایین دستی، بالاترین رتبه را در میزان صادرات و واردات به خود اختصاص داد که 38 درصد مربوط به «صادرات» و 68 درصد به «واردات» بود.
جمهوری اسلامی ایران در سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام را برنامه ریزی کرده که از این رقم حدود 15 میلیون تن برای صادرات پیش بینی شده است .

 


منبع:ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران