پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350883 تاریخ : 1397/03/28-12:37:55
,17,7,
ارز به صرافی های خصوصی نرسید

ارز به صرافی های خصوصی نرسید

رئیس شورای عالی صرافان گفت: عرضه نشدن ارز بصورت مناقصه سبب شده است بخش اعظمی از صرافی های خصوصی نتوانند ارز را تهیه و پاسخگوی مشتریان باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید مجتهدی­ با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه نیما در راستای شفاف سازی بازار ارز اتفاق بسیار خوبی است­اما با نواقص شدیدی مواجه شده افزود: عرضه اختصاصی ارز پتروشیمی ها و سایر صادرکنندگان به صرافی های بانکی و تعداد محدودی صرافی خاص، سبب ایجاد رانت و انحصار در این بازار شده است که این مشکل باید بررسی و برطرف شود.

وی نارضایتی وارد کنندگان را از دسترسی نیافتن به ارز 4200 تومانی و ایجاد صفهای طولانی در مقابل بانک مرکزی را مشکل دیگر این سامانه دانست و­ گفت: ایجاد سیستم نظارتی قوی بر بخشهای مختلف سامانه و رصد تخلفات آن بسیار ضروری است.
رئیس شورای عالی صرافان با اشاره به ایجاد فساد در بازار ارز به دلیل تفاوت نرخ ارز در بازار آزاد نسبت به ارز 4200 تومانی دولتی ادامه داد: با رسیدگی به پیشنهادات ارائه شده از سوی سامانه نیما و رفع مشکلات مطرح شده می توان اهداف مهم این سامانه را برای ساماندهی بازار ارز محقق کرد.
مجتهدی با اشاره به جای خالی سامانه نیما در بازار ارز گفت: تا پیش از شروع فعالیت سامانه نیما، عملکرد صرافی ها بصورت رسمی نیاز بازار ارز را برطرف می­کرد و سامانه ثنا نیز با شفاف سازی پاسخگوی مشتریان بوده است بنابر این نباید به یکباره این سیستم دچار تغییر ناگهانی می شد تا شاهد مشکلات فعلی بازار ارز نباشیم.
وی تعداد صرافی های فعال در کشور را 700 واحد اعلام کرد و افزود: امکانات موجود برای عرضه ارز در صرافی ها باید در سراسر کشور و برای همه صرافی ها ممکن شود و نباید این فعالیت فقط به یکسری صرافی خاص سپرده شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران