به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، از آنجا که 65 درصد عمر مفید انسانها در محیط کار سپری میشود، زندگی سازمانی و شخصی افراد لازم و ملزوم یکدیگرند؛ لذا این دو پدیده میتوانند اثرات متقابل و تشدید کنندهای را برای افراد به همراه داشته باشند.
بر همین اساس بهرهوری و مفاهیم زندگی کاری، ، نقشهای کلیدی جدید مدیران و زندگی شخصی آنها از موضوعاتی است که در این سمینار مورد بررسی قرار گرفته است.
مدرس این سمینار 5 عامل برقراری تعادل کار و زندگی شخصی، داشتن شغلی لذتبخش، احساس امنیت شغلی، حقوق و دستمزد مناسب و همچنین داشتن همکاران خوب را از مهمترین انتظارات افراد در محیط کار و مثمر ثمر در روند ارتقاء کارکنان دانسته است.
همچنین در این سمینار به نقشهای کلیدی مدیران، شامل توسعه دهنده سرمایه انسانی، متخصص حرفهای و حامی کارکنان نیز اشاره شده است؛ زیرا امروزه بسیاری از محققان بر این باورند که سلامت کارکنان به میزان قابل توجهی بستگی به رفتار مدیران آنها دارد و میتواند به عنوان یک الگو در یادگیری رفتار مناسب سازمانی مورد توجه قرار گیرد.