پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315350 تاریخ : 1396/11/24-10:27:44
,10028,
ارتقاء دانش و فرهنگ بیمه های اجتماعی

ارتقاء دانش و فرهنگ بیمه های اجتماعی

ارتقاء دانش و فرهنگ بیمه های اجتماعی و ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی یکی از مهمترین اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است که طی سال های اخیراجرایی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ اهم اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و پروژه های به انجام رسیده و برنامه های دردست اقدام این معاونت، در سال جاری به شرح زیر است:

- اعزام تعداد بیش از 22000 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از سراسر کشور به سفر زیارتی مشهد مقدس و شیراز در قالب طرح کرامت رضوی.

- تخصیص اعتباری معادل 4182 میلیون ریال با هدف ارائه تسهیلات رهن و اجاره، ساخت و یا خرید دفاتر کانون های مزبور.
- برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مسئولان و روسای کانون های بازنشستگی اعم از کارگران و کارکنان بازنشسته سراسر کشور.

-  اجرای طرح ارزشمند هر روز یک آیه از قران کریم با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و آشنایی بیشتر کارکنان سازمان در سراسر کشور با کلام ا... مجید به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در این حوزه.
- برنامه ریزی و اتخاد تمهیدات لازم در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار با هدف صیانت از نیروی کار کاهش آمار حوادث در مشاغل در معرض خطر.
- تهیه، تدوین و انتشار 4 شماره نشریه طنز تامین اجتماعی با عنوان "لبخند تامین".
- برنامه ریزی، پیگیری و برگزاری تعداد 10 کارگاه آموزشی بازآموزی اعضای هیات‌های بدوی تشخیص مطالبات.
- اتخاذ تمهیدات لازم برای تدوین و تنظیم سند جامع حقوق شهروندی در سازمان تأمین اجتماعی.
- پیگیری و راهبری اجرای طرح "سنجش و پایش میزان رضایت‌مندی و رعایت حقوق مشتری مداری معطوف به عرصه های خدمت رسانی سازمانی، عملکردها و رویکردها در سازمان تأمین اجتماعی" در 12 استان بزرگ کشور.
- اتخاذ برنامه ریزی و پیگیری لازم در اجرای تکالیف مقرر در بند «الف» تبصره چهارم فرهنگی اجتماعی بودجه سال 1396 سازمان تأمین اجتماعی موضوع "مساعدت به تشکل های اجتماعی" و برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم در راستای گسترش ارتباط نظام مند با شرکای اجتماعی سازمان.
- تهیه وتدوین طرح اولیه "بسته جامع خدمات و مقررات تامین اجتماعی ویژه بیمه شدگان".
- برنامه ریزی لازم در خصوص ایجاد و طراحی"پایگاه جامع اطلاعات شرکای اجتماعی".
- برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی سراسری ویژه کارکنان شاغل در سازمان تأمین اجتماعی با سه رویکرد صرفه جویی در هزینه‌ها، شفافیت و جامعیت در6 رشته قرآنی با شرکت 3500 نفر.
- برنامه‌ریزی، طراحی و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص بکارگیری شیوههای جدید و بستر سازی فرهنگی در تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای میان مشاغل آزاد و اختیاری بویژه زنان خانه دار. 
- تهیه و تدوین کتاب جامع پرسش و پاسخ در حوزه هیاتهای تشخیص مطالبات بدوی و تجدید نظر.
- ایجاد سامانه بانک اطلاعاتی همکاران فعال در عرصه‌‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی در پورتال داخلی سازمان به منظور شناسایی و استفاده از ظرفیت های بالقوه همکاران مذکور در سازمان.
- اطلاع رسانی الکترونیکی از مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی.
- برگزاری مسابقه اینترنتی کتابخوانی بمناسبت روز فرهنگ عمومی.
- تهیه محتوی علمی مختلف برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی.
- انعقاد قرارداد با سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران.
- تهیه و تدوین پایگاه اطلاعات فردی و شغلی ائمه محترم جماعات کلیه واحدهای تابعه سازمان تامین اجتماعی.
- اجرای طرح غنی سازی اطلاعات ائمه جماعات در واحد های اجرایی سازمان و برگزاری آزمون دوره بیستم  ائمه جماعات سازمان در سراسر کشور.
- برگزاری کارگاه های آموزشی.
-  برگزاری همایش های ملی و استانی تکریم کارفرمایان نمونه کشوری و استانی تحت عنوان "جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید و اشتغال".
-  برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی با تشکل های صنفی حوزه کارفرمایان.
- برگزاری کارگاه های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی.
- تولید سی دی های آموزشی و فرهنگی در راستای توسعه دانش بیمه ای شرکای اجتماعی و اطلاع رسانی مناسب.
-  تهیه و تولید بروشورها و کتابچه های اطلاع رسانی با عنوان های "نکات کلیدی بیمه تأمین اجتماعی ویژه کارفرمایان، پیمانکاران، صنوف و اجرائیات و بازرسی" و کتابچه "حمایت های قانونی سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان و کارآفرینان".
  -  برگزاری مسابقه بزرگ خاطره نویسی کارفرمایان و تولید کتاب خاطرات کارآفرینان.
-  برنامه‌ریزی و اجرای مجموعه نشست های هم اندیشی با سازمانها و ارگان های خصوصی و دولتی.
- اجرای برنامه گفتمان سازی مفاهیم تامین اجتماعی در 70 دانشگاه کشور با همکاری موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی.
‏-  شرکت و حضور مدیران و کارشناسان ارشد تأمین اجتماعی در جلسات اتاق های سه گانه (بازرگانی، اصناف و تعاون) و همچنین حضور در انجمن ها و کانونها و اتحادیه های صنفی کارفرمایی تهران و استانهای مختلف کشور.
- دیدار و گفت و گو با کارفرمایان کارآفرین برتر کشور و مستندنگاری تجربیات آنها به منظور بهره برداری از دیدگاه ها و نظرات آنها در حوزه کار و اشتغال.
-  تشکیل نشست های کارشناسی مشترک به منظور بررسی چگونگی نحوه ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی به آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران در سال آینده.
-  پیگیری و حضور در جلسات کارشناسی متعدد پیرامون چگونگی نحوه صدور کارت شناسایی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور.
- پاسداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در 25 ذی الحجة مصادف در سراسر کشور با برگزاری مراسم پیاده روی و تجلیل از بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و همسران بازمانده نمونه.     
- اجرای طرح نسیم سلامت.
- برگزاری 6 دوره از طرح ارتقاء سطح سواد سلامت در استان های قزوین، البرز (2 دوره)، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان.
- بازدید حضوری از محل دفاتر کانونهای بازنشستگی کارگری و کارکنان.
- انجام مقدمات امور مربوط به چاپ دفتر دوم کتاب خاطرات ماندگار.
- برنامه ریزی و هماهنگی به لحاظ برگزاری 2 دوره دیگر آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری‌بگیران در استان های کشور.
- برنامه ریزی جهت چگونگی بهره مندی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اجرای طرح خرید اعتباری کالای ایرانی در حمایت از تولید کنندگان کالاهای داخلی.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 298
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران