پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249700 تاریخ : 1395/09/03-12:49:25
,15,23,
ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه کشور

ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه کشور

شانزدهم فروردین ماه سال جاری، رییس جمهوری با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با وزیر، معاونان و مدیران ارشد این وزارت خانه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،در حقیقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین نهادی بود که رییس جمهور در سال جدید از آن بازدید و در جریان جزئیات اقدام ها، تلاش ها و برنامه های آن قرار گرفت.

در این دیدار که رییس مرکز فضای مجازی و معاون علمی ریاست جمهوری نیز حضور داشتند، رییس جمهور به بیان انتظارات خود از این حوزه پرداخت.
وی در ابتدا با ابراز خرسندی از حضور در این وزارتخانه گفت: خوشحالم که نخستین دیدارم از وزارتخانه ها در سال جدید از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز می شود، این بدان معنا است که ما برای توسعه حتما به این فناوری به عنوان یکی از پایه های توسعه کشور، نیاز داریم.
دکتر روحانی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: براساس گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دولت نسبت به برنامه پنجم پروژه‌های این وزارتخانه حدود 14.5 درصد پیشرفت داشته که امروز این میزان از صد در صد هم عبور کرده است.
احترام به حریم خصوصی افراد و حفظ امنیت ارتباطات به عنوان حقوق شهروندان، در سخنان رییس جمهور بارها مورد تاکید قرار گرفت به طوری که با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امین مردم است خواستار و حفظ این امانت در بخش‌های مختلف ارایه خدمات شد.
اقبال عمومی به شبکه های اجتماعی موضوعی است که همواره از سوی مسوولان مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه نیز دکتر روحانی در سخنان خود، با اشاره به تصویب چارچوب‌های شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و فراهم شدن زمینه‌های استفاده از این شبکه در کشور، خواستار برنامه‌ریزی و عمل به گونه‌ای شد که مردم نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی ترغیب شوند.
همچنان که، تلاش برای اجرای کامل دولت الکترونیک به عنوان یکی از راه‌های مبارزه با فساد و شفاف‌ شدن امور در فضای مجازی، نیز مطرح شد.
از دیگر دغدغه های تمام مسوولان می توان به لزوم حفظ شئونات دینی، اخلاقی و صیانت از فرهنگ ملی و اسلامی در استفاده از فضای مجازی اشاره کرد که در این زمینه دکتر روحانی با درک آسیب های ناسی از بی توجهی به این مهم، خواستار استفاده از هوشمندانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای این منظور شد و گفت: باید فضای امنی ایجاد کرد که امکان سوء استفاده از آن نباشد و بتوانیم از آن در جهت صیانت از فرهنگ کشور و پایه‌ای برای رشد و حرکت به سوی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.
اما از نکات مهم سخنان رییس جمهور می توان به دیدگاه وی در خصوص استفاده از ابزار نوین ارتباطی اشاره کرد. به طوری که وی با برشمرده معایب موجود در هر پدیده ای، بر استفاده مفید از همه ابزارها و امکانات مفید در جهت ارتقای انسان ها تاکید کرد. 
دکتر روحانی در این سخنان همچنین با استقبال از نقد منصفانه، خواستار حفظ و پذیرش دستاوردهای برجام در راستای حفظ نفع مردم و توسعه و پیشرفت کشور شد و با تاکید بر این که سال 95، ‌سال کار، تلاش و مدیریت برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در این فضا یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به حرکت پرشتاب جامعه کمک کند، آی‌تی و آ‌سی‌تی است که می‌تواند در توسعه علم و دانش و فناوری‌های ما پیشران باشد.
به این ترتیب، توجه عالی ترین مقام اجرایی کشور به نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توسعه کشور، می تواند برای دست اندرکاران این حوزه نوید بخش روزهای خوبی باشد. 
امید می رود در سال 95، که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، نامگذاری شده است، همانطور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز تاکید کرد، همه بخش ها هر آنچه در توان دارند در راستای اهداف دولت تدبیر و امید به کار ‌بندند تا شاهد توسعه متوازن در همه ابعاد باشیم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران