پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351589 تاریخ : 1397/04/09-16:57:42
,17,25,
تصویب نقشه راه معدن و صنایع معدنی در تابستان امسال / ارایه بسته های تشویقی برای واحدهای معدنی موفق در ایجاد ارزش افزوده

در آستانه روز صنعت و معدن اعلام شد:

تصویب نقشه راه معدن و صنایع معدنی در تابستان امسال / ارایه بسته های تشویقی برای واحدهای معدنی موفق در ایجاد ارزش افزوده

سمیه خلوصی با بیان اینکه تصویب نقشه راه معدن و صنایع معدنی در مراحل پایانی قرار دارد، این طرح هم اکنون در دبیرخانه دولت و مجلس است و پیش بینی می شود در تابستان امسال به تصویب نهایی برسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ایمیدرو،  سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به اینکه سیاست های کلی توسعه ای معادن و صنایع معدنی از سوی وزارت صنعت ابلاغ می شود، اظهارداشت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای با تهیه نقشه راه معادن و صنایع معدنی در صدد بهبود فضای کسب و کار با تکیه بر استراتژی اقتصادی برای توسعه معدن در بخش خصوصی است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو افزود: در این نقشه راه جذب سرمایه گذاری، گسترش تامین مالی و افزایش ظرفیت، توسعه اکتشاف، توسعه بازار، افزایش بهره وری، بازسازی و نوسازی، رشد تولید و ارتقای کیفیت محصولات معدن و صنایع معدنی، اصلاح ساختار بخش معدن و صنایع معدنی، بهبود فضای کسب و کارو توسعه پژوهش های کاربردی، صنایع دانش بنیان و ارتقای فناوری، پیش بینی شده است.
وی افزود: در طول چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی در حوزه اکتشافات انجام شده است اما با توجه به پتانسیل موجود باید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در این نقشه تأکید زیادی بر توسعه بازار صادارت غیر نفتی و جذب سرمایه گذاری و تأمین مالی بخش های معدنی شده است تابه دنبال آن افزایش بهره وری واحدهای تولیدی به وجود آید.
خلوصی با اشاره به اینکه افزایش سهم بخش معدن از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی جزء برنامه های این نقشه را است، گفت: قصد داریم واحدهایی که در ارزش افزوده و کاهش مصرف انرژی اقدام قابل قبولی انجام داده اند را مشمول معافیت های مالیاتی و حتی معافیت پرداخت حقوق دولتی قرار دهیم.
خلوصی اضافه کرد: در این نقشه راه پیشنهاد شده بخشی از تعرفه پرداختی معادن بابت واردات تجهیزات به حوزه معدن برگشت پیدا کند تا کمک مناسبی به واحدهای تولیدی برای توسعه آنها فراهم شود.
وی با اشاره اینکه در شرایط فعلی تمرکز بر جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی با استقرار موسسات معتبر اعتبار سنجی از جمله برنامه های این سازمان به شمار می رود ، اظهار کرد: تجربه های موفق سایر کشورها را در جذب سرمایه گذاری خارجی را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا در نهایت به نتیجه مناسبی در پیدا کنیم.
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص حمایت از معادن کوچک نیز افزود: یکی از مشکلات جدی معادن کوچک نوسان قیمت مواد و عدم خرید محصولات است.
قصد داریم در قالب تفاهمنامه هایی با معادن بزرگ و سایر تولیدکنندگان، ضمانت خرید محصولات را به معادن کوچک بدهیم.
خلوصی افزود: تحقق این رویه موجب می شود تا واحدها با اطمینان خاطر نسبت به تولید و تجهیز معادن خود اقدام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران