پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279373 تاریخ : 1396/02/16-09:55:31
,2,
ارائه 1200 میلیارد ریال تسهیلات خرد روستائی توسط پست‌بانک خراسان رضوی در سال 95

ارائه 1200 میلیارد ریال تسهیلات خرد روستائی توسط پست‌بانک خراسان رضوی در سال 95

دکتر فرحی در جمع خبرنگاران در مشهد مقدس با اشاره به ارائه تسهیلات خرد به روستاها و مناطق محروم در کشور عنوان کرد: تأمین مالی خرد این بانک در سال گذشته حدود 136 هزار فقره بوده و از این تعداد 72 هزار فقره به ارزش 15هزار میلیارد ریال در حوزه روستائی بوده که در خراسان رضوی نیز بالغ بر 1200 میلیارد ریال تسهیلات خرد معادل 8 درصد کل کشور به تعداد 21 هزار و 900 فقره تسهیلات می‌باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران ، وی تصریح کرد: این بانک در حوزه تأمین مالی دو وظیفه عمده دارد که شامل تأمین مالی حوزه ICT و حوزه تسهیلات خرد روستائی است. بطوریکه در سال گذشته 72 هزار فقره تسهیلات در این زمینه پرداخت کرده‌است و در حال حاضر این بانک تأمین مالی طرح های روستائی را با نرخ 10 درصد با بازپرداخت 7 ساله عهده دار است.

فرحی خاطرنشان کرد: در حوزه ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، وجوهی را از صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌ایم و درحال حاضر این بانک عاملیت تأمین مالی ارزی طرح های کشور را عهده‌دار است که تأمین مالی یک نیروگاه بادی در استان خراسان رضوی از آن جمله است.
مدیرعامل پست بانک ایران اظهارداشت: برای دسترسی هموطنان و روستائیان به خدمات بانکی، این بانک در 12 هزار نقطه کشور حضور دارد که 800 باجه آن درسطح استان خراسان رضوی است و با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود و شغل مستقیمی از طریق این بانک ایجاد شده است. البته اقدامات نصب هزار دستگاه ATM برای هزار روستا درسطح کشور درحال انجام است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر 1000 میلیارد تومان در حوزه ICT  تأمین مالی داشته‌ایم و درحال حاضر از محل وجوه اداره شده طرح های مختلف IT و ICT را برعهده داریم. 
فرحی با بیان اینکه طرح‌های قابل توجهی از استان خراسان رضوی در این حوزه وجود دارد گفت: پست‌بانک‌ایران بدون هیچ محدودیتی آماده تأمین مالی طرح های ICT در سطح این استان است. بطوریکه میزان تسهیلات وجوه اداره شده در استان 17 مورد و بالغ بر 75 میلیارد ریال می‌باشد که به مرحله پرداخت رسیده است.
وی با بیان اینکه پیش از این 900 فقره تسهیلات در روستاهائی که اخیرا زلزله در آن رخ داد پرداخت شده بود، عنوان کرد: تمهیداتی اندیشیده شد تا بازپرداخت آن تمدید و مهلت بیشتری به زلزله‌دیدگان ارائه و یا خسارت تأخیر تادیه آن بخشیده شود. 
فرحی عنوان کرد: بخش ICT اضافه بر شغل مستقیمی که ایجاد می‌کند بر سایر بخش‌ها نیز تأثیرگذار است. بطور مستقیم تعداد مشاغل ایجاد شده آن بسیار چشمگیر می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران