پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303229 تاریخ : 1396/06/07-18:01:55
,11,
آخوندی : ­ایران در جهان در حوزه‌های مختلف اقتصادی حق انتخاب دارد

آخوندی : ­ایران در جهان در حوزه‌های مختلف اقتصادی حق انتخاب دارد

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : ­ایران در جهان در حوزه‌های مختلف اقتصادی حق انتخاب دارد و توسعه وقتی روی می‌دهد که سهمی در بازار جهانی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،عباس آخوندی با تاکید بر این نکته که مبادلات اقتصادی در روابط تمدنی استحکام پیدا می‌کند گفت: هنوز با موانع زیادی مواجه هستیم اما امروز ما قدرت انتخاب داریم به طوری که در حوزه‌های مختلف نفت، راه و حمل‌ونقل، صنعت و معدن حق انتخاب داریم و می‌توانیم برای انتخاب بهترین فناوری‌ها چانه‌زنی کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی  ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این دو شهید بزرگوار برای کلمات حق و اسلام تلاش کردند و به شهادت نایل شدند.
وی افزود: به  مسئولان دولتی روستاها تا مقامات ارشد کشوری که تلاش می‌کنند اقدامات دولت دیده شود هفته دولت را تبریک عرض می کنم و امیدوارم در توسعه ایران هرچه در توان داریم را به کار ببندیم از طرفی با توجه به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب و بلوغ خردورزی در انقلاب قرار داریم امیدوارم آینده خوبی برای مردم در نظر بگیریم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موقعیت ایران در منطقه با ثبات و اقتدار است، گفت: این مساله طوری است که ضمن اینکه از باب دوستی با همسایگان پیش می‌رویم، کشور نیز در امنیت کامل قرار دارد.
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: وقتی کشوری ادعای استقلال می‌کند و می‌خواهد در برابر منافع کشورهای دیگر ایستادگی کند با موانع زیادی مواجه می‌شود و ما در جنگ، ناامنی و اقدامات تروریستی این مساله را در رگ و خون خود حس کرده‌ایم.
وی افزود: ما توانسته‌ایم استقلال و ثبات خود در جهان را به اثبات برسانیم و می‌توانیم امیدوار باشیم که از موضع برابر پای هر میز ذاکره‌ای بنشینیم. به طوری که امروز می‌توانیم با کشورهای چین، کره جنوبی، جنوب شرق آسیا، آسیای دور، خاورمیانه، اروپایی و امریکای لاتین برای جذب سرمایه و مبادلات سیاسی و اقتصادی و ... مذاکره کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: البته در دوره ای از این دشمنی با بی‌تدبیری مواجه شدیم که باعث بروز مشکلات پولی، بیمه، حمل و نقل هوایی و دریایی، ارتباطات و مسائل دیگری شد که هر کدام از این موارد به تنهایی می‌تواند هر کشوری را به زانو درآورد اما ما مقاومت کردیم و الان همه پذیرفته‌اند که باید سیاست گفتگو و تعامل سازنده را داشته باشند.
آخوندی بخش اعظم این ایستادگی را مرهون رهنمون‌های رهبر انقلاب دانست گفت: بخش دیگر نیز مرحون قدرت نیروهای مسلح و 
و تلاش دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی ایران است که گره‌ها را دانه دانه باز کرد.
وی خاطرنشان کرد: هنوز با موانع زیادی مواجه هستیم اما امروز ما قدرت انتخاب داریم به طوری که برای یک پروژه ریلی می‌توانیم با چند مرکز مذاکره کنیم. در حالی که در پایان دولت دهم باید تمام پول حاصل از فروش نفت را در بانک‌های چین می‌گذاشتیم تا پول خودمان را به ما وام دهند. اما امروز در حوزه‌های مختلف نفت، راه و حمل‌ونقل، صنعت و معدن حق انتخاب داریم و می‌توانیم برای انتخاب بهترین فناوری‌ها چانه‌زنی کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه بسیار سختی پیش رو داریم گفت: راه بسیار سختی در پیش داریم تا بر ابرچالش‌های کشور مانند بی‌کاری، توسعه و رشد اقتصادی غلبه کنیم.
آخوندی گفتگو و اجماع را پیش‌نیاز رفع چالش‌های مذکور خواند و افزود: در ایران هزینه‌ها بیش از درآمد است از این رو کنترل هزینه کار بسیار سختی محسوب می‌شود که خوشایند هم نیست. لذا به خاطر نسل آینده و رعایت عدالت بین‌نسلی به منظور جلوگیری از مصرف منابع نسل‌های آینده  مجبوریم در جهت کنترل هزینه‌ها گام برداریم تا نسل بعدی آینده با ثبات‌تری داشته باشد.
وی اظهار داشت: طبق گفته رئیس جمهوری استان کرمان می‌تواند امنیت ملی کشور را تامین کند. زیرا زمانی این منطقه دروازه هندوستان بوده است و از این منطقه می‌توان به پاکستان و افغانستان، دریای عمان و خلیج فارس راه باز کرد. این استان موقعیت ارزشمندی دارد که می‌تواند ایران را به جهان متصل کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مفهوم توسعه از دیدگاه خود گفت: فهم من از توسعه این است که نمی‌توان دور کشور دیوار کشید و توسعه وقتی به وقوع می‌پیوندد که سهمی در بازار جهانی داشته باشد.
آخوندی با اشاره به نقش تاریخی استان کرمان بیان داشت:‌ کرمان در تاریخ هواره نقشی داشته که قادر به برقراری ارتباط با فرامرزها بوده است.
 عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به نقش شبکه اتصالات و دسترسی‌ها به پیرامون یادآور شد: امروز باید شبکه هوایی و زمینی با کشورهای پیرامون را داشته باشیم. علاوه بر اهمیت شبکه بزرگراهی و آزادراهی برای دسترسی و اتصال به همسایگان جنوبی و شرقی، شبکه هوایی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. اما با توجه به ذخایر معدنی کرمان که باید برای مبادله وارد بازارهای بین‌المللی شود و تناژ بالای حمل و نقل که در اصطلاح بارهای ریل پسند نامیده می‌شوند باید بار از روی جاده به روی ریل برود که در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدی‌تری است.
آخوندی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت یادآور شد: باید به سمت ابتکارات جدید و استفاده از سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی برویم که به عنوان نمونه برای راه‌آهن کرمان- سیرجان 800 میلیارد تومان برآورد شده که سهم بخش خصوصی 70 و سهم دولت 30 درصد در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه ارتباطات درون تمدنی را یکی از ارزش‌های اساسی از دیدگاه خود خواند و گفت:‌ اقتصاددانان روی مبادلات تاکید دارند اما تصور می‌کنم که مبادلات اقتصادی در روابط تمدنی استحکام پیدا می‌کند. با ورود به تمدن ایران‌شهری این منطقه یک ارتباطات درون تمدنی گسترده‌ای در پس و پیش از اسلام در محدوده افغانستان، پاکستان، هندوستان جنوب دریای عمان و خلیج فارس وجود داشته است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ارتباطات تمدنی را نباید دست کم گرفت زیرا می تواند روابط را تسهیل کنند. به طور مثال بازرگانان به کشورهایی که روابط تجاری قدیمی تری دارند راحت تر می توانند ارتباط برقرار کنند.
آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم در مورد منطقه جنوب شرق صحبت کنیم باید آن را در یک جایگاه فرامنطقه‌ای قرار دهیم تا بتوانیم به نقش آن پی ببریم و در آن هنگام بتوانیم شبکه ریلی، هوایی و جاده‌ای خود را با آن طراحی کنیم.
وی افزود: وجود کنسولگری انگلستان در شهر کرمان و کنسولگری هند در زاهدان به صورت اتفاقی نبوده است بلکه نشان دهنده ارتباط این منطقه با حوزه تمدنی است.
وزیر راه و شهرسازی خطاب به همکاران خود در وزارت راه و شهرسازی تذکر داد: وقتی می‌خواهید طراحی شبکه انجام دهید آن را در بستر بزرگتری در نظر بگیرید و از استاندار خواهش دارم که حوزه تمدنی مخاطب گردشگری برای توسعه طرح‌های گردشگری را مورد توجه قرار دهد تا بتوانیم با شناسایی آن‌ها اتاق‌های تجارت مشترک را ایجاد و روابط را طبق آنها برقرار کنیم.
آخوندی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان کرمان همزمان با هفته دولت گفت: 356پروژه ملی و استانی در کرمان افتتاح خواهد شد همچنین 170 پروژه خصوصی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: حجم اعتبارات پروژه‌های قابل بهره‌برداری استانی 565 میلیارد تومان و بخش خصوصی 294 میلیارد تومان در مجموع به ارزش 860 میلیارد تومان است.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همزمان 132 پروژه جدید به ارزش 270 میلیارد تومان با همت دولت و 12 پروژه از سوی بخش خصوصی به ارزش 104 میلیارد تومان در استان آغاز به کار می‌کنند.
آخوندی در پایان بیان کرد: امیدوارم هر روز شاهد توسعه و رفاه بیشتر مرم و اعتلای کلمه حق و جمهوری اسلامی ایران باشیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران