پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311814 تاریخ : 1396/09/30-11:13:53
,10028,
اختیارات و مسئولیت های مدیران استانی سازمان تأمین اجتماعی افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

اختیارات و مسئولیت های مدیران استانی سازمان تأمین اجتماعی افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی یک سال گذشته مطالعات و بررسی هایی برای افزایش اختیارات مدیران استانی انجام شده و بر اساس این مطالعات در هفته آینده با صدور بخشنامه ای اختیارات و مسئولیت های مدیران استانی سازمان تأمین اجتماعی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ دکتر سید تقی نوربخش در پنجمین جلسه شورای مدیران سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: تفویض اختیارات توام با نظارت مناسب و پاسخگویی خواهد بود.

دکتر نوربخش در ادامه با اشاره به بررسی بودجه سال آینده کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: چشم انداز سال آینده کشور در بودجه سالیانه مشخص می شود و درباره سازمان تأمین اجتماعی نیز در جلسه غیر علنی مجلس که حدود یک ماه پیش برگزار شد، به صورت دقیق و شفاف وضعیت این سازمان را توضیح دادیم و امیدواریم نمایندگان مجلس به توضیحات ارائه شده توجه داشته باشند.

وی افزود: مسائل سازمان تأمین اجتماعی در جلساتی با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی نیز به صورت مفصل مطرح شده و  دکتر لاریجانی با وضعیت سازمان تأمین اجتماعی و همچنین نقش و اهمیت آن در خدمت رسانی به جامعه آشنایی کافی دارند.

در ادامه این جلسه مهندس قائم موهبتی، معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی به مرور تاریخچه فعالیت این حوزه در سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: حوزه امور استانها اولین با عنوان اداره امور شعب در سال 42 در تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی وارد شده و بعد از آن به اداره کل بازرسی امور شعب ارتقا یافت.

موهبتی ادامه داد: حوزه امور استانها در سال 48 با عنوان مدیریت حسابرسی و بازرسی و بعد از آن در سال 52 به عنوان معاون امور واحدها تبدیل شد. در سال 54 مدیریت ارزشیابی و نظارت شکل گرفت و در سال 58 معاون مدیرعامل در امور مناطق در تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی بوجود آمد و در سال 63 این واحد به معاون امور استانها تبدیل شد و ساختار این معاونت در سال 77 اصلاح شد.

وی افزود: معاونت امور استانها در سال 89 به دفتر امور استانها تبدیل می شود و در سال 95 بار دیگر با صلاحدید دکتر نوربخش، احیا می شود.

موهبتی تفویض اختیارات ستادی به صف، ارزیابی مستمر و نظام مند فعالیت های واحد های استانی، ارزیابی اجرای برنامه های عملیاتی و ارتباط مناسب بین واحدهای اجرایی و حوزه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات را از مهمترین وظایف معاونت امور استان های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد.

 

دکتر رضا امینی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: اخذ گزارشهای دقیق از حوزه های مختلف برای ارائه به مدیریت عالی سازمان، جمع آوری نقاط قوت و ضعف و فرصتهای واحدهای اجرایی و تشکیل بانک اطلاعات جامع از تمامی واحدهای اجرایی سازمان از مهمترین وظایف و اولویت های مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها است.

وی ادامه داد: مدیریت بحران از دیگر وظایف و اولویت های اصلی سازمان تأمین اجتماعی است و سازمان تأمین اجتماعی در حوادث مختلف و بحران ها همواره در کنار بیمه شدگان است و به کمک آنان می شتابد و این موضوع بسیار مهم با هماهنگی و برنامه ریزی حوزه دفتر هماهنگی امور استان ها انجام می شود.

دکتر امینی گفت: دفتر هماهنگی امور استانها در کنار حوزه های تخصصی سازمان با مدیران استانی ارتباط مستمر دارد و افزایش اعتماد متقابل و افزایش همدلی و ارتباط سازنده بین مدیران ستادی و استانی از دیگر اولویت های این دفتر است.

 

مهندس علی فرج زاده ها، مدیرکل دفتر فنی و مهندسی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بخش ساختمان در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است و در مناسبتهای بزرگ ملی و سازمانی افتتاح و یا آغاز پروژه های ساختمانی از برنامه های ثابت و همیشگی است.

وی ارتقا کیفیت ساخت و ساز و همچنین بهبود زمان و هزینه اجرای پروژه ها را از مهمترین اهداف دفتر فنی و مهندسی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 50 پروژه با زیر بنای 230 هزار مترمربع در سراسر کشور در دست احداث است که با استفاده از ظرفیت های دفتر فنی و مهندسی و شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است.

 

علی اکبر ربیع زاده، مدیرکل دفتر نظارت و ارزش یابی معاونت امور استانها نیز در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته برای افزایش اختیارات مدیران استانی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه تفویض اختیارات منجر به بهبود انجام فرآیندهای اداری و افزایش سرعت و دقت در انجام کارها می شود، گفت: برای تفویض اختیارات مدیران استانی 19 مورد تفویض در حال انجام است و دستورالعمل مربوط به تفویض اختیارات به زودی ابلاغ می شود.

 

حسین جودکی، مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اقدامات صورت گرفته توضیحاتی درباره توسعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران ارائه کرد.

جودکی گفت: پوشش بیمه ای اتباع خارجی از 3300 نفر از زمان شروع فعالیت اداره کل اتباع به 32 هزار نفر رسیده و با همکاری سایر دستگاه ها ارائه خدمات به اتباع خارجی در حال توسعه است.

وی همچنین توسعه بیمه ایرانیان خارج از کشور را یکی از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: این بخش از خدمات سازمان تأمین اجتماعی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت پیگیری می شود.

 

در پایان جلسه شورای مدیران سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش با اهدای لوحی از زحمات و تلاش های دکتر عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی تقدیر کرد.

دکتر نوربخش پس از اهدای لوح تقدیر به دکتر عمران نعیمی گفت: فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی منبعث از قوانین، مصوبات و آیین نامه ها است و خدمت رسانی مناسب به جامعه بزرگ بیمه شدگان و بازنشستگان با اجرای دقیق قوانین و مقررات قابل انجام است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده حدود 15 درصد مصوبات مجلس شورای اسلامی با سازمان تأمین اجتماعی مرتبط است، اظهار داشت: به دلیل فرآیندهای مالی که توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام می شود، دعاوی حقوقی زیادی درباره این سازمان وجود دارد که پیگیری این مسائل از وظایف حوزه حقوقی است.

دکتر نوربخش تأیید نظر سازمان تأمین اجتماعی در  80 درصد دعاوی حقوقی دیوان عدالت اداری را نشانه رعایت قانون در این سازمان عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر تأکید شده است که تمامی دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان تأمین اجتماعی قبل از صدور باید به تأیید واحد حقوقی برسد که این امر در رعایت بیشتر قوانین و مقررات در سازمان بسیار اثرگذار است.

وی احیای حقوق بیمه شدگان و بازگرداندن بسیاری از املاک واگذار شده را از دیگر فعالیت های اثربخش حوزه حقوقی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: حدود 1000 میلیارد تومان املاکی که در فرآیند های نا مناسب از دست سازمان رفته بود، احیا شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران