پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310768 تاریخ : 1396/09/20-13:29:24
,6,17,
اختصاص 18 هزارمیلیارد تومان اشتغال بویژه شغل اولی ها

اختصاص 18 هزارمیلیارد تومان اشتغال بویژه شغل اولی ها

قائم مقام وزیر صنعت از اختصاص 18 هزارتومان در بودجه 97 به طرح های اشتغال و تولید در حوزه صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، رضا رحمانی در نشستی خبری امروز با بیان اینکه امسال دولت در لایحه بودجه بحث تولید و اشتغال را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده است، اظهارداشت: یکی از ویژگی های بودجه امسال توجه خاص به موضوع تولید حتی نسبت به سال گذشته است.

رحمانی با بیان اینکه در بودجه 97 پیش بینی شده است که حوزه صنعت، معدن و تجارت حدود 634 هزار شغل ایجاد کند بیان داشت:در بودجه سال 96 ایجاد حدود 450 هزار شغل هدف گذاری شده بود که در 8 ماه سال این هدف گذاری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد هدف گذاری اشتغال پیش بینی شده در بودجه 97 در حوزه صنعت، معدن و تجارت است افزود:ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی(شغل اولی های دانشگاهی) یکی از برنامه های اصلی پس از تصویب بودجه 97 خواهد بود و  اجرای طرح توسعه ای تولید پوشاک با اولویت روستاها و شهرهای کوچک دیگر اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اظهار داشت : اولویت کارگاه های کوچک خانگی،  ایجاد واحدهای فرآوری و ساخت سنگ های تزیینی و جواهرآلات است که این هدف را دنبال می کنیم و راه اندازی واحدهای بسته بندی و حمایت از واحدهای تولید گیاهان دارویی به عنوان یک فعالیت دانش بنیان، در دستور کار قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از صادرات و واحدهای تولیدی صادرات گرا تاکید کرد : توجه به تولید داخل که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با جدیت دنبال می شود.

وی یاد آور شد:رسانه ها در فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخل و حمایت از سازمان های توسعه ای می توانند کمک کنند.

رحمانی ادامه داد:پیش بینی شده که صندوق های توسعه ای تا 49 درصد تسهیلات به سازمان های توسعه ای ارایه دهند و با آن ها مشارکت کنند،که سال گذشته تا 20 درصد بوده است.

قایم مقام وزارت صنعت با اشاره به اینکه اکتشاف در چند سال اخیر معادل کل اکتشاف تاریخ کشور بوده است و ایران جزو 10 کشور پرپتانسیل معدنی دنیا است پرداخت و افزود:11 هزار و 500 واحد (طرح) بالای 60 درصد داریم که امسال راه اندازی 6 هزار واحد(طرح) هدف گذاری شده است، هدف گذاری پارسال 5 هزار و 400 طرح بود که حدود 5 هزار و 550 طرح و بیش از هدف گذاری راه اندازی شد.

رحمانی در ادامه تصریح کرد : تا پایان سال از هدف گذاری راه اندازی 6 هزار طرح جلو می افتیم، ماهی 500 واحد راه اندازی می کنیم.وامسال 44 حکم برای اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن ها رونق تولید است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه میانگین زمان صدور جواز تاسیس در سال گذشته 6.7 روز بود که امسال به 5.4 روز رسید افزود:هدف گذاری امسال صدور 7 هزار و 500 جواز تاسیس بود که در 6 ماهه سال 8 هزار و 400 جواز صادر شد و از هدف گذاری جلو افتادیم. 

وی با بیان اینکه بانک ها قرار بود در سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان برای طرح  رونق تولید پرداخت کنند که تا پایان اسفند پارسال حدود 17 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شدخاطر نشان کرد : بانک های خصوصی در این زمینه عملکرد مناسبی نداشتند. 

وی اضافه کرد: حدود 18 هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها برای تولید و اشتغال بویژه شغل اولی ها در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: براین اساس پیش بینی می شود در  بودجه 97 حوزه صنعت حدود 634 هزار شغل ایجاد کند؛ سال گذشته ایجاد 450 هزار شغل در این حوزه هدف گذاری شده بود که در 8 ماهه این رقم محقق شده است

احتمال تغییر سایت "بن‌رو" سایپا/
دلیل توقف ثبت سفارش، واردات غیرعرفی خودرو بود
محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه نشست خبری از احتمال تغییر سایت بن رو در صورت عدم مشارکت سهام‌داران زیرمجموعه سایپا برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر دادگفت : بحث مخالفت سایپا مطرح نیست و  سهام بن رو به چند شرکت زیر مجموعه سایپا تعلق دارد و آن ها تا به امروز شرایط را برای در اختیار گذاشتن شرکت برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) مناسب ندیده اند.

وی افزود: طی هفته گذشته با حضور مدیران ارشد شرکت رنو دو محور پیشنهاد شده است تا مورد بررسی قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت گفت: ثبت سفارش خودرو از ظن من به دلیل واردات غیرعرفی در تیر ماه متوقف شد و قرار بر این شد تا درقالب یک آیین نامه تصمیمات جدیدی برای واردات خودرو اعمال شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت در پاسخ به پرسش این که حدود 6 ماه از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو می گذرد و در این مدت بازار خودروهای وارداتی نابه سامان شده و شاهد رشد قیمت قابل توجهی هستیم، وزارت صنعت چه زمانی تعرفه های جدید را اعلام می کند و اینکه آیا برنامه روشنی برای بلاتکلیفی بازار خودروهای وارداتی دارید یا خیرعنوان کرد : ثبت سفارش خودرو از ظن من به دلیل واردات غیرعرفی در تیر ماه متوقف شد و قرار بر این شد تا درقالب یک آیین نامه تصمیمات جدیدی برای واردات خودرو اعمال شود.

 وی افزود: در طول چند ماه اخیر گاهاً پیش نویس های مختلفی درمورد تعرفه واردات خودرو منتشر شد که بنده با قطعیت می گویم هیچگونه از آنها قابل استناد نیست و این آیین نامه با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت اقتصاد تهیه شده و به زودی با تصویب دولت اعمال خواهد شد.

صالحی نیا در باره این که  تاریخ دقیق ابلاغ تعرفه واردات خودرو چه زمانی است در پایان نشست عنوان کرد: تصمیمات جدید واردات خودرو تبعات دارد و باید با لحاظ این موضوع اعلام شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران