پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306616 تاریخ : 1396/07/24-15:37:41
,13,17,
احیای 15 هزار هکتار باغ‌ها و نخیلات سنتی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

احیای 15 هزار هکتار باغ‌ها و نخیلات سنتی در کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 15 هزار هکتار باغ‌ها و نخیلات سنتی کشور احیا می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمدعلی طهماسبی اظهار داشت: برای آبیاری تحت فشار وام بدون محدودیت با حداقل 85 درصد وام بلاعوض در اختیار کشاورزان گذاشته می‌شود به ازای هر هکتار، 7 میلیون و 500 هزار تومان به هر کشاورز بلاعوض داده می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مبلغ 3 هزار میلیارد تومان برای تخصیص آبیاری تحت فشار با کمک مجلس و همکاری دولت انجام شده است و این فرصت خوبی برای شرق استان است که از این فرصت استفاده کنند.
 
وی افزود: استان کرمان در بخش آبیاری تحت فشار باید خوب عمل کند و در مورد اصلاح باغ‌ها طرحی با 15 هزار هکتار در مجلس مطرح و برنامه‌ریزی شده است که باغ‌های سنتی کشور  را احیا و بازسازی کنیم.
 
طهماسبی خاطرنشان کرد: سطح عملکرد جهانی برداشت  پسته در هر هکتار مزرعه  پسته پنج تن و در ایران 5.5 تن است، همچنین میانگین برداشت خرما  در هر هکتار از نخلستان خرما در ایران 15 تن است که عملکرد شهرستان بم در کشور در رتبه اول قرار دارد که در هر هکتار نخلستان 40 تن خرما برداشت می‌شود.
 
وی افزود: طرح احیا و بازسازی  باغ‌ها فرسوده و قدیمی را آغاز کرده‌ایم و اصلاح  باغ‌ها را در این طرح جایگزین کردیم که مجوزهای اولیه محیط زیست و اعتبار از  سازمان برنامه بودجه کسب شده است و با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار  کشاورزان قرار می‌گیرد.
 
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان داشت: 150 میلیارد تومان اعتبار در وزارت جهاد در اولویت برای اصلاح و بازسازی باغ‌ها در نظر گرفته می‌شود.
 
طهماسبی با بیان اینکه بم می‌تواند یک وضعیت اقلیمی خوبی داشته باشد و در زمینه تولید از انرژی خورشیدی برق برای گلخانه‌ها ظرفیت خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در ارتباط با صنایع بسته‌بندی و جانبی خرما باید زنجیره خرما تشکیل شود، درخت خرما تنها درختی است که از همه چیز آن استفاده می‌شود و دولت تسهیلات خوبی در بخش ضایعات خرما به کشاورزان می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: خریدار بسته‌بندی خرما را می‌بیند و باید به سمت و سوی بسته‌بندی  پیشرفته و مدرن روی بیاوریم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران