پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253277 تاریخ : 1395/10/11-09:32:04
,10030,
احیا و ترویج صنایع دستی از اهداف اقتصاد مقاومتی

احیا و ترویج صنایع دستی از اهداف اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل اتحادیه صنایع دستی تاکید کرد: گام مهم در راستای اقتصاد مقاومتی احیا و ترویج صنایع دستی و تقویت تولید داخلی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خاطره استاد رضایی - مدیر عامل اتحادیه صنایع دستی در نخستین نشست هم اندیشی جهادگران اقتصادی ایران اظهار کرد: گام مهم در راستای اقتصاد مقاومتی احیا و ترویج صنایع دستی و تقویت تولید داخلی است.

وی به تحریم‌های صورت گرفته نسبت به کشورمان اشاره کرد و افزود: باتوجه به فشار اقتصادی در حوزه تحریمهای داخلی و خارجی، حوزه صنایع دستی نیز تحت شعاع قرار گرفته و تولید کننده عرصه داخلی را با مشکل روبه رو کرده است.

مدیر عامل اتحادیه صنایع دستی تصریح کرد: همواره باید کوشید تا با تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی مشارکت مردمی را تقویت کرد.

استاد رضایی نیاز به احیای روحیه داوطلبان در فضای کار در تمامی عرصه‌های اقتصادی را از اهداف این نسشت برشمرد و گفت: تمامی گروه های تولید کننده رتبه دار در زمینه داخلی صنایع دستی می‌توانند در این حرکت جهادی ما را همراهی کنند.

وی تصریح کرد: در این فضای ایجاد شده با همکاری فرمانده ناحیه بسیج ادرات استان تهران به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم که از جمله آن، تشکیل هسته‌های محلی و بومی در جهت فضای روحیه مردمی و محلی همچنین جذب و شناسایی ایده‌ها در این حوزه است.

همچنین الهه راستگو نماینده شورای شهراستان تهران نیز در ادامه این نشست به تبیین نقش فعال مردم و حضور سازمانهای مردم نهاد در حوزه صنایع دستی پرداخت و عنوان کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری حضورفعال مردم در عرصه اقتصادی  را امری مهم تلقی کرده‌اند براین اساس شورای شهر تهران در سال 87 مصوبه ای را برای ایجاد ستادی تحت عنوان حمایت و توان افزایی سازمانهای مردم نهاد به‌صورت کارگروههای صنایع دستی مورد توجه قرار داده است.

در این راستا ویدا توحدی مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی هم در این نشست به برنامه عملیاتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: آشتی با این حوزه را باعث افتخار می‌دانیم.

وی افزود: ایجاد توسعه کارگاههای بزرگ در بخش صادرات و تجارت صنایع دستی و برنامه در حوزه روستاها و فعالیت تولیدی در روستا از جمله فعالیتهای عملیاتی حوزه صنایع دستی محسوب می‌شود.

مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی تصریح کرد: خوشبختانه گزارشهای اعلام شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بحث صنایع دستی بسیار مطلوب بوده است.

توحدی خاطر نشان کرد: طراحی صنایع دستی و فروش آن در تولیدات بازنگری شده و این امر بدون حضورهنرمندان و صنعت گران امکان پذیر نخواهد بود.

همچنین سرهنگ پاسدارعلیرضا عاشوری فرمانده سازمان بسیج ادارات استان تهران نیز در این نشست به سه موضوع بسیج و دفاع مقدس، بحث فتنه سال 88 و حماسه 9 دی و بسیج و اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

نخستین نشست هم اندیشی جهادگران اقتصادی ایران با حضور مسئولین اتحادیه صنایع دستی و فرمانده بسیج ادرات استان تهران، نماینده شورای شهر و هنرمندان برگزار شد.

در پایان نشست از هنرمندان و سفیران حامی صنایع دستی ایران اسلامی همچون استاد جم، ساناز سماواتی و امید زندگانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران