پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279097 تاریخ : 1396/02/06-14:35:25
,5,
احتیاجی به اقدام‎های نمایشی نداریم

وزیر نفت:

احتیاجی به اقدام‎های نمایشی نداریم

وزیر نفت گفت:تا وقتی که از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به طور مستمر بنزین تولید نشود، هیچ مراسمی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بیژن زنگنه روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آیین بهره‎برداری رسمی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در صورت تولید مطمئن و مستمر بنزین از این پالایشگاه برگزار خواهد شد و ما هیچ احتیاجی به اقدام‌های نمایشی نداریم.

وی افزود: تا زمانی که از تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطمئن نشده‌ایم، هیچ مراسمی برگزار نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت360 هزار بشکه در حال ساخت است که فاز نخست آن نیز در آستانه افتتاح قرار دارد.

بر اساس این گزارش، با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 14 میلیون لیتر گازوئیل یورو 5 به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه و ایران به صادرکننده این فرآورده بدل می‌شود.

تولید روزانه چهار میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد از دیگر محصولات این واحد پالایشی هستند و ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود 11 میلیون بشکه است.

پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور است که با بهره‌برداری کامل آن معادل، 55 درصد مجموع تولید دیگر پالایشگاه‌های کشور می‌تواند بنزین تولید کند تا مجموع تولید بنزین کشور به بیش از 100 میلیون لیتر در روز برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران