پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350252 تاریخ : 1397/03/14-12:15:58
,11,
احتمال کاهش همکاری ایران و ترکمنستان در حمل و نقل جاده ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

احتمال کاهش همکاری ایران و ترکمنستان در حمل و نقل جاده ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از تلاش ترکمنستان برای افزایش یک جانبه اخذ عوارض از ناوگان ترانزیتی ایرانی در خاک این کشور انتقاد کرد و گفت: این اقدام احتمال کاهش روند همکاری های حمل و نقل جاده ای دو کشور را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه وشهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا در دیداربا « احمد قربانف »سفیر ترکمنستان در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از افزایش 50 درصدی عوارض برای کامیون‌های ترانزیتی ایرانی در ترکمنستان، بر کاهش هزینه‌ها و بهینه ‌سازی همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

وی احتمال داد با افزایش یک جانبه 50 درصدی عوارض از کامیون‌های ایرانی، روند همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی دو کشور رو به کاهش ‌رود و خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رود سفیر ترکمنستان با انتقال این پیام به مقام ها و مسئولان حمل‌ونقل ترکمنستان در زمینه کاهش و یا حذف این عوارض تلاش کنند.
معاون وزیرراه وشهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه طرف ایرانی با حسن‌نیت و با هدف ارایه تسهیلات بهتر برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دو کشور، عوارض متقابل افزایش نداده و کامیون‌های ترکمن عازم بندر عباس ?از پرداخت عوارض معاف هستند، انتظار همکاری بیشتر از طرف ترکمنستان در این زمینه وجود دارد.
حسن‌نیا تصریح کرد: با هدف دستیابی به توافق و اعمال رفتار مناسب و متقابل در زمینه دریافت عوارض از ناوگان دو کشور نشست کارشناسی بررسی مسائل و مشکلات موجود می‌بایست هرچه زودتر برگزارو مذاکره ها با دیدگاه مثبت تداوم پیدا کند.
بر اساس این گزارش «احمد قربانف» سفیر ترکمنستان ضمن ابراز علاقمندی به توسعه مناسبات و همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور اظهار داشت: ما از طرح پیشنهادهای خوب و گزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای با صرفه اقتصادی و تسهیل در روابط ترانزیت میان دو کشور استقبال کرده و انتظار می‌رود با برگزاری نشست‌های کارشناسی به نتایج خوبی دست یافت. 
«رضا نفیسی» مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی نیز با حضور در این نشست گزارشی از عملکرد ترانزیت از سوی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دو کشور ارایه و بر کاهش عوارضی‌ها و کاهش هزینه‌های دولتی و بهینه‌سازی همکاری های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.
 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی 23 اردیبهشت ماه امسال گفت: هزینه های حمل و نقل و ترانزیت کالا در بین کشورهای ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ایران و عمان با فعال شدن پیمان عشق آباد، کاهش می یابد.
پیمان عشق آباد، توافق نامه‌ای در زمینه حمل و نقل میان کشورهای عمان، ایران، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان و برای ایجاد یک کرویدور ترانزیتی و حمل و نقل بین المللی است و هدف امضای آن تسهیل حمل و نقل کالا بین دو منطقه آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس است که در سال 2011 میلادی به امضای کشورهای عضو رسید؛ به تازگی هند نیز به عضویت این پیمان درآمده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران